بازنگری قانونِ بی قانونی موتورسیکلت سواران/بیشترین سرقت ها توسط موتورسواران فاقد پلاک

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر اصفهان گفت: قوانین برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران باید مورد بازنگری قرار گیرد و با اقدامات اثرگذار استفاده صحیح از آن به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان و هیئت همراه که در دفتر وی انجام شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که نیروی انتظامی یک  نیروی انقلابی با افرادی متدین، متعهد و باانگیزه است .

وی داشتن انگیزه برای مقابله با ظلم و فساد را مهم‌ترین ویژگی نیروهای انتظامی دانست و تصریح کرد: به همین خاطر است که این نیروها همیشه در حال جنگ هستند و با مجرمان و خلاف‌کاران در داخل شهرها و مرزها درگیر می‌شوند و تا مرز شهادت هم پیش می‌روند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره  به تخلفات موتورسیکلت‌ها و آمار بالای تصادفات فوتی، این وسیله را یکی از چالش‌های مهم برشمرد وافزود: نداشتن پلاک، گواهینامه و کلاه ایمنی ازجمله تخلفاتی هستند که باید نیروی انتظامی به‌صورت مستمر و مداوم با آن‌ها برخورد کند تا انشاء اله شاهد فرهنگ صحیح استفاده از آن در جامعه باشیم.

وی اظهار داشت: قوانین برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران  باید مورد بازنگری قرار گیرد و با اقدامات اثرگذار استفاده صحیح از آن به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه هیچ قانونی بهتر از قانون راهنمایی رانندگی نیست گفت: قانون راهنمایی و رانندگی به دلیل ایجاد نظم و انضباط در زندگی مردم یکی از بهترین قوانین دنیاست و مردم باید به آن احترام گذاشته و از آن تبعیت کنند چراکه هم به نفع آن‌ها و هم به سود کل جامعه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این دیدار بابیان اینکه علما چراغ‌ راهنما و هدایتگر جامعه هستند، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای اینکه در مأموریت‌های خود موفق باشد به هدایت‌ها و ارشادات علمای دین احتیاج مبرم دارد و سعی می‌کنیم در این‌گونه دیدارها از نظرات آنها استفاده کرده و اگر اشکالی در کارها وجود دارد به دیده منت بپذیریم و نسبت به رفع آنها برآییم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه مهربان بودن با عموم مردم و مقتدر بودن در مقابل گردن کشان جزء اصول مسلم نیروی انتظامی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: رعایت این اصل در دستور کار تمامی نیروهای انتظامی استان بوده و با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تأیید سخنان امام‌جمعه اصفهان در خصوص تخلفات موتورسیکلت‌ها اضافه کرد: بر اساس آمارهای به‌ دست‌ آمده ۸۰ درصد کشته‌های حوادث رانندگی شهر اصفهان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است و عمده سرقت‌های به عنف و مزاحمت برای نوامیس نیز توسط موتورسواران فاقد پلاک صورت می‌گیرد که اگر بتوانیم این وسیله نقلیه را ساماندهی کرده و مشکل تخلفات آن را حل کنیم در آینده شاهد کاهش بسیاری از جرائم و حوادث ترافیکی خواهیم بود.

کد خبر 318934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.