افزایش ۵ درصدی دانش آموزان در سمیرم/استفاده از لوازم التحریر تولید ملی یک اولویت مهم است

سمیرم- مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سمیرم گفت: بیش از یک هزار دانش آموز کلاس اولی امسال به مدرسه می روند.

محمد نادری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس تصریح کرد: امسال ۱۱۰۰ دانش آموز کلاس اولی در جشن شکوفه های شهرستان شرکت می کنند.

نادری افزود: همزمان با سراسر کشور امسال جشن شکوفه ها در شهرستان سمیرم در تمامی مدارس ابتدایی برگزار و همچنین جلسات آموزشی در دو موضوع مشاوره و تغییرات کتب درسی برای والدین کلاس اولی ها دایر می گردد.

مدیر اداره آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به در پیش رو بودن جشن شکوفه ها افزود: جشن غنچه های شهرستان ویژه غنچه های پیش دبستانی نیز همزمان با جشن شکوفه ها در سمیرم برگزار و  در همین رابطه جشن مهر و مهربانی برای آموزگاران ابتدایی سراسر شهرستان برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به مهاجرت معکوس در برخی از روستاهای شهرستان تصریح کرد: مهاجرت دانش آموزان به شهرستان افزایش ۷ درصدی تعداد دانش آموزان را در منطقه وردشت سمیرم به دنبال داشته است.

نادری همچنین کاهش آمار ترک تحصیل در مقطع ابتدایی را چراغ سبزی برای اداره آموزش و پرورش سمیرم دانست و گفت: ما در برنامه انسداد مبادی بی سوادی خوشبختانه هیچ گونه ریزشی در سال تحصیلی قبل را نداشته ایم و از در این راه موفق به جذب و جلوگیری از ترک تحصیل ۹ دانش آموز شدیم.

وی با اشاره به ورود خیرین برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت افزود: ۹۰ میلیون ریال کمک نقدی به ۳۴ دانش آموز بی بضاعت مقطع ابتدایی و همچنین ۴۰ میلیون ریال برای ایتام بی بضاعت روستایی در نظر گرفته شده است.

نادری در بخش دیگری از صحبت های خود در همین رابطه خاطر نشان کرد: در رابطه با دانش آموزان بی بضاعت شهرستان نیز با ورود خیرین تمامی دانش آموزان بی بضاعت شناسایی شده تحت حمایت قرار گرفته اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به نام گذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: ما در بحث تامین وسایل کمک آموزش مدارس روستایی برای هر آموزشگاه مبلغ یک میلیون تومان را در اختیار مدیران قرار داده و به آن ها متذکر شده ایم که از لوازم التحریر های تولید ملی و ساخت ایران استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از تولیدات ملی و خرید لوازم التحریرهای ساخت داخل با منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی از اولویت های این ارگان در زمینه تهیه لوازم التحریر است.

به گزارش ایمنا شهرستان سمیرم با بیش از یکصد هزار دانش آموز سازماندهی شده در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد./

کد خبر 318933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.