اولین جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان "یو سی مس" در اصفهان برگزار شد

عضو هیئت مدیره موسسه امام علی(ع) گفت: نخستین جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان یوسی مس در اصفهان با حضور۴۲ نفر از دانش آموختگان بنیاد جهانی توسعه ذهن به نام یو سی مس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جبار زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از سال ۹۱ ، آموزش یو سی مس به کودکان ۶ تا ۱۳ در اصفهان آغاز شد و امروز اولین جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان تحت تعلیم یوسی مس یا توسعه ذهن به وسیله آموزش ریاضی با چرتکه برپا می‌شود و از ۴۲ نفر از این دانش آموزان به همراه خانواده‌هایشان مدرک جهانی ارائه و تجلیل می‌شود.

وی بیان داشت: اگر چه وسیله آموزش با چرتکه و فلش کارت است و با چهار عمل اصلی ریاضی ذهن کودکان را توسعه می‌دهیم اما هدف آموزش ریاضی نیست و یا بدنبال ماشین حساب انسانی نیستیم بلکه تنها کودکان را به حدی از توانایی میرسانیم که چندین کار را با بالاترین میزان تمرکز با هم همزمان انجام دهند.

عضو هیئت مدیره موسسه امام علی (ع)  ادامه داد: آموزش یو سی مس به کودکان در ۱۰ ترم و طی سه سال و نیم تا چهار سال صورت می‌گیرد و پس از آن کودکان قادر هستند از دو نیمکره مغز خود به طور همزمان استفاده و چندین مهارت را با هم انجام دهند مثلا همزمان شعر بخوانند و محاسبات ریاضی انجام دهند و طراحی کنند.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با آموزش و پرورش صورت گرفته است مقرر شد که آموزش یو سی مس را از مراکز و موسسات آموزشی یوسی مس فراتر دهیم و مدارس خصوصی و غیر انتفاعی و آموزشگاه های علمی آزاد را نیز درگیر کنیم.

جبار زارع با اظهار اینکه ٖآموزش یو سی مس را نیز در شهرستان‌های اصفهان  اجرا کردیم، ادامه داد:  سمیرم ، خوانسار، گلپایگان و غیره را نیز درگیر کردیم و مراکز اموزشی را انتقال دادیم.

وی اعلام کرد: دانش آموزانی که وضع مالی قوی ندارند با کمیته امداد امام خمینی مذاکره کردیم و حتی در مواردی هم با تقبل هزینه از سوی موسسه تلاش کردیم  این دست از کودکان را نیز تحت آموزش یو سی مس و توسعه ذهن با چرتکه قرار دهیم.

عضو هیئت مدیره موسسه امام علی (ع)  گفت: سالانه مسابقات جهانی برای دانش آموزان تحت تعلیم یو سی مس برگزار می شود که سال گذشته دانش آموزان ایران مقام اول را در دنیا و در بین کشورهایی از جمله کانادا، اروپا، روسیه و مالزی که خودش صاحب سبک بود،  آوردند.

وی اظهار داشت: تمام دانش آموختگان یو سی مس به دلیل اینکه خانواده آنها باید هزینه شرکت در مسابقات جهانی را بپردازند، توانایی مشارکت در مسابقات را ندارند که بدنبال حمایت های مالی آنها هستیم.

کد خبر 318902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.