روغن بادام، علاج "آماس دردناک"/ روغن "زیتون وحشی" مانع سفید شدن مو می شود

اکثر روغن ها به ویژه روغن های حیوانی یا اشتها را از بین می برند و یا کم می کنند؛ زیرا روغن، معده را سست و دهانه رگ ها را مسدود می کند. در این میان تاثیر گیاهی روغن ها نباید نادیده گرفته شود.

متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:  روغن ها هر نوع باشند با معده سازش ندارند و معده را سست می کنند . در میان روغن ها آنهایی که با معده سازگارتر هستند و کمتر زیان می رسانند می توان به روغن زیتون، روغن گردو و روغن پسته اشاره کرد.

بهنام یوسفیان در ادامه افزود: مالیدن روغن پسته در علاج سوء مزاج گرم کلیه به کار می رود؛ همچنین برای زدودن اثر آبله بر صورت، مالیدن روغن پسته بر جای آبله اثر دارد . این در حالی است که داروی زگیل روغن پسته ذکر شده است.

متخصص طب سنتی در ادامه خاطرنشان کرد: روغن بادام برای طحال خوب است، علاج آماس دردناک بوده و احساس سوزش را کم می کند . همچنین روغن بادام در معالجه درد گردن، سنگ و درد مثانه و زهدان و خفگی زهدان نافع است.

یوسفیان افزود: روغن زیتون اگر کهنه باشد در درمان ضمادها تأثیر روغن کرچک و روغن ترب و روغن سیاهدانه را دارد. این در حالی است که بهترین روغن زیتون برای افراد تندرست، روغن زیتون نارسیده است که مزاج آن در اول سرد و خشک است .

وی در ادامه بیان داشت: روغن زیتون رسیده گرم معتدل است، گرایش به رطوبت دارد و اگر شسته شود در خشکی و تری به تعادل می رسد . اما همه انواع روغن زیتون تن را توان می بخشد و پالاینده است .

این متخصص طب سنتی همچنین تصریح کرد: روغن زیتون وحشی در همه کنش ها با روغن گل برابر است و  مو را از سفید شدن محفوظ نگه می دارد. علاوه بر این روغن زیتون وحشی در علاج قرحه تر و خشک گری مفید است و در علاج سر درد، همچون گل است .

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، رنگ روغن زیتون زرد کمرنگ و گاه سبز تیره است. حاوی پروتئین، املاح و ویتامین‌ها است، برخی دردها را التیام بخشیده و درد عضلات و مفاصل را کاهش دهد. همچنین روغن بادام شیرین زرد کمرنگ، از هسته بادام به دست می‌آید و سرشار از پروتئین و برای انواع پوست‌ها مناسب است. خارش و خشکی پوست را رفع می‌کند و باعث کاهش التهابات می‌شود.

کد خبر 318834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.