شهاب حسینی از اجرای نمایشم حمایت کرد/حرفۀ اصلی من کارگردانی است

نمایش «هیس آنها اینجا هستند» به نویسندگی و کارگردانی مجید بدیع زاده به زودی در اصفهان روی صحنه می رود.

مجید بدیع زاده، نویسنده، بازیگر و کارگردانی است که در اصفهان بیش از آن که به هنر معرفی شده باشد به ارتباطات هنر معرفی شده و حالا او که دانش آموختۀ کارگردانی سینماست تصمیم گرفته نمایشی را با موضوع جنگ جهانی دوم در اصفهان روی صحنه ببرد. این هنرمند در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات نمایش خود می گوید: نوشتن این نمایشنامه را از سال ۱۳۹۱ آغاز کردم و جرقۀ آن وقتی به ذهن من خورد که به دانشگاه وارد شدم و دیدم که ترم بالایی ها افراد تازه وارد را  مسخره می کنند! سن من از ورودی های جدید بیشتر بود چون پیش از ورود به دانشگاه سپهر، مهندسی شیمی خوانده بودم و دیدن این جنگ ها بین آدم ها، که از قضا در اشل های مختلف در سرتاسر دنیا وجود دارد مرا به فکر نوشتن این نمایشنامه با موضوع جنگ انداخت.

بدیع زاده ادامه داد: این نمایش دنباله دار است و ان شالله سری ۲ و ۳ آن نیز بعد از آماده شدن روی صحنه می رود. هر سری یک تئاتر مستقل است اما کسی که سری دوم را ببینید متوجه ربط آن با سری اول خواهد شد. فضای نمایش  مربوط به اواخر جنگ جهانی دوم است و به نوعی قصد دارد جنگ را نفی کند.

این کارگردان ادامه داد: در پنج سال گذشته متن نمایشنامه را بارها ویرایش کردم و شکر خدا به خروجی قابل قبولی رسیدم. در این مدت نیز کتاب هایی مثل نبرد من، چهرۀ واقعی هیتلر، روانشناسی بالینی و... را در مورد جنگ خواندم و دایرۀ اطلاعاتم را گستره تر کردم.

بدیع زاده در خصوص حمایت شهاب حسینی از اجرای این نمایش گفت: بعد از نمایش اعتراف که متن آن نیز شکلی از جنگ را روایت می کرد با شهاب حسینی دیدار کردم و او از متن نمایش بنده حمایت کرد، چند تن از بزرگان دیگر نیز به عنوان مشاور به من کمک کرده اند و حدود یک ماهی است که تمرین نمایش را آغاز کرده ایم.

این کارگردان اظهار داشت: سال ها پیش به خاطر لطفی که مرحوم زاون قوکاسیان و استاد مهدوی به من داشتند به عنوان روابط عمومی انجام کاری را بر عهده گرفتم و سال ها ناخواسته آن را ادامه دادم. برای من که نامم در اصفهان با روابط عمومی گره خورده برگشتن به حرفۀ اصلی ام سخت بود و قصد داشتم توانایی خودم را در این زمینه که حرفۀ اصلی من است اثبات کنم. برای این کار صبر بسیار کردم در حالی که می شد سال ها پیش آن را روی صحنه ببرم اما دوست داشتم همه چیز به نحو احسن باشد چرا که به یاد دارم وقتی یکی از دانشجویان مرحوم زاون فیلمی که برای پایان نامه ساخته بود اکران کرد و فیلم ضعیف بود زاون به او گفت: فیلمت بد بود و او پاسخ داد: چون فلان امکانات را نداشتم. زاون جواب داد: نمی ساختی و این جواب ثابت زاون برای هر بهانه ای که آن دانشجو می گفت تکرار می شد و دوست نداشتم مشابه این اتفاق برای نمایش من بیفتد.

وی در پایان گفت: این نمایش به زودی در اصفهان و بعد در تهران و شهرهای دیگر روی صحنه می رود./

کد خبر 318391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.