جذب ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در احداث آزادراه‌های استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به جذب ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای احداث آزادراه‌های استان، گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران با انعقاد قرارداد ۱/۳ میلیارد یورویی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حجت اله غلامی با حضور در مجمع نمایندگان استان، اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی با مشارکت بخش خصوصی را تشریح کرد و در پاسخ به خواسته‌های نمایندگان مبنی بر توسعه استان به لحاظ جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت پیشرفت پروژه‌ها در استان، اظهار داشت: تاکنون ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از بخش خصوصی جهت احداث پروژه‌های آزادراهی در اصفهان جذب شده است.

وی بیان داشت: این میزان سرمایه جهت احداث سه قطعه آزادراه شرق، دو قطعه آزادراه غرب و آزادراه اصفهان به شیراز بوده که قرارداد آن‌ها منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با توجه به عبور بیش از ۸۰ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از موادی ورودی اصفهان از سمت شمال استان، اظهار داشت: احداث این پروژه‌های عظیم در استان یک اقدام اساسی در راستای هدایت و ایمن‌سازی حمل‌ونقل عمومی و همچنین یک اقدام زیست‌محیطی به منظور کاهش آلودگی در استان بوده است.

وی با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران گفت: این پروژه نیز با انعقاد قرارداد ۱/۳ میلیارد یورویی در حال انجام است که تغییر طرح در ایستگاه‌ها، باعث کُندی انجام کار شده ولی عملیات احداث در دو قطعه قم – تهران و قم به اصفهان در حال انجام است.

غلامی از دیگر اقدامات انجام شده توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان را توسعه فرودگاه اصفهان با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ۴۰۰ هکتار زمین با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و انعقاد قرارداد با یک شرکت خارجی در راستای توسعه فرودگاه اصفهان تحویل شده است.

وی در خصوص واگذاری اراضی به بخش خصوصی، بیان داشت: طی دو سال گذشته واگذاری زمین در داخل و خارج حریم شهرها از نظر تعداد ۷۰ درصد و از نظر مساحت ۴۵ درصد افزایش رشد داشته که این نشان از افزایش واگذاری اراضی به بخش خصوصی جهت فعالیت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه به قانون تصویب شده در مجلس با عنوان قانون منع فروش اشاره کرد و گفت: برخی از اراضی در سطح استان شامل این قانون می‌شوند که فروش آن‌ها طبق قانون منع فروش، قانونی نیست.

کد خبر 318381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.