آماده باش شهر برای استقبال از سال تحصیلی جدید/ بوی ماه مهر در دیار نصف جهان پیچید

با پایان یافتن تابستان، بوی ماه مهر در شهر پیچیده است و همه مدیران شهری تمام قد به میدان آمده اند تا شهر را برای سال تحصیلی جدید آماده کنند.

 به گزارش ایمنا، در روزهای پایانی تابستان،آما بوی ماه مهر در کوچه پس کوچه های شهر می پیچد و پاییز با خود شور می آورد و قاصدکها خبر از  بازگشایی مدارس می دهند، درختان آماده می شوند تا با شوق، برگهای رنگارنگشان را چون کاغذهای رنگی بر سر کودکانی که مشتاقانه به مدرسه می روند بریزند و سارها بر شاخه های انبوه درختان صف کشیده اند، تا آوازهای گرمشان را بدرقه کنند.

 زمزمه آغاز سال تحصیلی به گوش می رسد و باز هم مدارس چشم به در دوخته اند و به انتظار نشسته اند تا سال تحصیلی جدید را همراه با دانش آموزان آغاز کنند و والدین و دانش آموزان باز به تکاپوی آمادگی برای رفتن به مدرسه افتاده اند. در همین راستا مدیران و مسئولان شهری نیز تمام قد به میدان آمده اند تا همپای دیگر نهاد های اجرایی شهر، شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان سال تحصیلی به یادماندنی را آغاز کنند.

خرید لوازم التحریر با قیمتی مناسب و تخفیف ویژه در بازارهای کوثر

 در این میان کیف و کفش مدرسه و لوازم التحریر همراهان جدانشدنی دانش آموزان در یک سال تحصیلی هستند و یکی از دغدغه های مهم والدین نیز محسوب می شوند.

 مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در همین رابطه می گوید: در حال نزدیک شدن به بازگشایی مدارس هستیم و خانواده ها نیز به دنبال تهیه  لوازم و التحریر با قیمت مناسب هستند. در این راستا برگزاری جشنواره فروش لوازم التحریر ایرانی با تخفیف ویژه در بازارهای روز کوثر برنامه ریزی شده است.

اصغر کشاورز راد ادامه می دهد: این جشنواره در تمامی بازارهای روز کوثر از ۲۱ مرداد ماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

ستادمهر؛ سنتی دیرینه برای استقبال از بازگشایی مدارس

با آغاز سال تحصیلی معابر و خیابان های شهر شور و حال دیگری به خود می گیرند به گونه ای که انگار روح تازه ای در کالبد شهر دمیده شده است به گونه ای که رعایت ملزومات ترافیکی در این شرایط بیش از پیش احساس می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از شعار «خدا به همراه تو»، «شهر هوادارتو» برای حمایت از دانش آموزان کودک و نوجوان در مباحث ترافیکی خبرداده و می گوید: تیم های بازرسی سازمان های اتوبوس رانی، تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالا با هماهنگی پلیس راهور فعال می شوند.

علیرضا صلواتی ادامه می دهد: ستاد مهر برای استقبال از بازگشایی مدارس به یک سنت تبدیل شده است در این راستا سعی می کنیم که هر سال از تجربیات سال های گذشته استفاده کرده و به سمت بهبود شرایط حرکت کنیم.

وی اضافه می کند: در همین راستا، ستاد مهر از چهارشنبه ۲۹ شهریورماه سال جاری، در قالب تیم های مختلف بازرسی و نظارت ترافیکی آغاز به کار می کند و تا ۱۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

صلواتی با اعلام اینکه طرح ساماندهی سرویس های مدارس نیز در حال انجام است، عنوان می کند: امسال حدود هشت هزار و ۵۰۰ خودرو به  ۷۰ هزار دانش آموز سرویس دهی خواهند کرد و در همین راستا نرم افزار سامانه هوشمند مدارس نیز طراحی شده است تا اولیای دانش آموزان با مراجعه به آن، هزینه ها و مسائل مرتبط با سرویس مدرسه را رصد کنند.

 تاکسیرانی سهمیه شرکت های مجاز حمل و نقل مسافر را اعلام کرده است

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیز از سهمیه های شرکت های مجاز حمل و نقل مسافر برای سرویس مدارس به آموزش و پرورش خبر می دهد و یادآور می شود: بر اساس مصوبه شورای شهر 12 درصد به نرخ سرویس مدارس افزوده شده است.

سید رضا جعفریان اضافه می کند: در همین راستا مجوز های رانندگان سرویس مدارس از اول شهریورماه سال جاری تا اول شهریورماه سال بعد تمدید می شود.

مدیریت شهری می تواند در پیشگیری از مشکلات درگیر با فعالیت مدارس و کاهش آن نقش مهمی داشته باشد و لازمه موفقیت چنین طرح هایی همکاری و تعامل همه دستگاههای مرتبط از جمله معاونت های عمرانی، خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک همچنین آموزش و پرورش، مدیر عاملان تاکسیرانی و شرکت واحد و اورژانس است علاوه برآن تقویت و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی و تشویق و ترغیب مردم در  استفاده از آنها می تواند در کاهش ترافیک، تصادفات و آلودگی هوا نقش مهمی به عهده گیرد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان چه از لحاظ امنیتی و چه از لحاظ ایمنی باید تحت نظارت دقیق مدیریت شهری و  تاکسیرانی قرار بگیرد.

کد خبر 318197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.