اثبات پُرخطر جوانمردی

با توجه به نقشی که نتایج ایران در تعیین معادلات صعود به جام جهانی دارد کارلوس کی‌روش ناچار است تا برای پایان دادن به هرگونه حرف و حدیثی تیمش را مانند بازی با کره جنوبی با نفرات اصلی راهی دیدار با سوریه کند حتی اگر این منش جوانمردانه تیم ملی را در معرض یک خطر بالقوه قرار دهد.

به گزارش ایمنا، پس از قطعی شدن صعود ایران به عنوان تیم صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا این سؤال مطرح شد که آیا کارلوس کی‌روش در ۲ دیدار رسمی اما تشریفاتی‌شده پیش رو هم از ترکیب اصلی خود استفاده می‌کند یا برای کسب تجربه نفراتی را به زمین می‌فرستد که در دیدارهای قبلی فرصت کمی برای بازی یافته‌اند.

این ایده اولیه اما مجالی چندانی برای تأمل نیافت به این دلیل ساده که هر ۲ مسابقه باقیمانده تیم ملی فقط از دید طرف ایرانی تشریفاتی بود و برعکس برای تیم مقابل حکم مرگ و زندگی را داشت. به عبارت دیگر، علیرغم قطعی شدن صعود ایران به جام جهانی نتایج تیم ملی همچنان در تعیین معادلات نهایی گروه مؤثر بود. در چنین شرایطی سایر رقبا طبق قوانین نانوشته بازی جوانمردانه از صدرنشین صعود کرده گروهشان انتظار دارند تا با تمام قوا در دیدارهای باقیمانده حاضر شود به خصوص که در این میان، یک شایعه عجیب هم درباره احتمال تبانی تیم‌های ایران و سوریه مطرح شد و به نگرانی کره جنوبی و ازبکستان درباره فعل و انفعالات روز آخر دامن زد. با این اوصاف، برای کارلوس کی‌روش چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز اینکه در دیدار پایانی برابر سوریه نیز ترکیب اصلی خود را به میدان بفرستد تا جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

رعایت جوانمردی اما خالی از ریسک هم نیست به خصوص که فیفا پیشتر با محروم کردن سوشا مکانی از اولین بازی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نشان داده است که نسبت به تخلفات احتمالی در مسابقات انتخابی کاملاً سخت‌گیر است. البته مکانی در دوره قبل به عنوان دروازه‌بان ذخیره تیم ملی مشمول جرایم فیفا شد اما به هر حال احتمال محرومیت در کسوت بازیکن ترکیب اصلی همواره بیشتر است. از این روست که اثبات جوانمردی به رقبا ممکن است برای تیم ملی با خطراتی شامل محرومیت ملی‌پوشان کلیدی توأم باشد کما اینکه سعید عزت‌الهی به خاطر برخورد خشنش در بازی تشریفاتی با کره جنوبی در معرض از دست دادن برخی از دیدارهای جام جهانی قرار گرفته است.

کد خبر 318088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.