مستند «سمفونی زاینده رود» رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر و فیلم مستند «سمفونی زاینده رود» شب گذشته با حضور مستندسازان این مجموعه، جمعی از هنرمندان و سرپرست شهرداری اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مراسم که با سخنرانی کوتاه حسن اکلیلی بازیگر شناخته شده تئاتر و سریال اصفهان آغاز شد، از مستندسازان این مجموعه تجلیل به عمل آمد.

شهره سجادیه، نفیسه توتونی، رسول انتشاری، جمال اسکویی، فرشاد احمدی، علی جعفری، هاشم مرتضویان، محمد قاضی، ابوذر مسائلی، عزت پروازه، فرهاد بردبار، مسهود ایمانی و محمد محمودی مستندسازانی هستند که شب گذشته و در این مراسم از سوی مهدی جمالی نژاد سرپرست شهرداری اصفهان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز از  محسن طباطبایی پور تهیه کننده این مجموعه مستند خواسته شد تا به ارائه توضیحاتی درباره روند ساخت این مستند بپردازد.

او گفت: در اواخر سال 94 پیشنهاد ساخت طرحی به نام «سمفونی زاینده رود» در خانه مستند اصفهان مطرح شد و قرار شد تا برای ساخت آن از مستندسازان خانه مستند اصفهان بهره مند شویم.

طباطبایی پور افزود: بعد از اعلام این طرح در مجموع 40 طرح به دست ما رسید و استاد منوچهر مشیری از میان این آثار 20 اثر را انتخاب کرد. سپس این آثار برای شبکه مستند ارسال شد که مسئولین این شبکه 12 مستند را برای پخش از شبکه مستند انتخاب کردند.

وی ادامه داد: این مجموعه از ویژگی های خاصی برخوردار است. نخست اینکه در این مستند تنها به شهر اصفهان توجه نشده و زایند رود در حیطه جغرافیای وسیعی مد نظر قرار گرفته است. ویژگی دوم اینکه هم این است که برای ساخت این مجموعه فقط از هنرمندان جوان اصفهان استفاده شده و فرصتی مهیا شده تا این عزیزان استعداد و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

طباطبایی پور همچنین یادآور شد: مستند سمفونی زاینده رود بر پایه تحقیق و پژوهش هایی مفصل و دقیق ساخته شده و تمامی مستندهای آن دارای مستندات دقیق علمی و تحقیقی هستند.

او در پایان عنوان کرد: ساخت این مستند بدون همکاری و همیاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری اصفهان میسر نبود.

در ادامه از مهدی جمالی نژاد سرپرست شهرداری اصفهان که حمایت و جانبداری قابل توجهی را از ساخت و تهیه این مستند داشته خواسته شد به ایراد سخن بپردازد.

جمالی نژاد گفت: نباید به سرچشمه های رودخانه زاینده رود نگاه منطقه ای کرد و باید به آن نگاهی کلی داشت.

سرپرست شهرداری اصفهان با تقدیر و تشکر از همراهی هنرمندان، تاکید کرد: نوید می دهم که روز چهارشنبه پردیس هنر را با جشن غدیر در خیابان آبشار افتتاح می کنیم.

وی با بیان اینکه مسایل حقوقی پردیس هنر را حل کرده ایم، افزود: وسایل مستعمل این محل را جابجا کرده و پردیس را به مکانی بسیار زیبا تبدیل کرده ایم.

جمالی نژاد همچنین تصریح کرد: ان شاالله سالن همایش های بین المللی برای ابتدای سال آینده افتتاح خواهد شد و در اختیار هنرمندان شهر قرار می گیرد.

تجلیل از مستندسازان مجموعه مستندسمفونی زاینده رود پایان بخش این مراسم بود که پس از رونمایی از پوستر و فیلم سمفونی زاینده رود انجام شد.

کد خبر 317840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.