ضرورت تشکیل شرکتهای پشتیبان صنایع دستی در شهرضا

شهرضا - نماینده مردم شهرستان شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش جمعی مسئولان و مردم شهرضا به عنوان شهر ملی سفال معرفی شد اما لازم است زیرساختهای بیشتری در این شهر ایجاد شود که یکی از آنها، شرکتهای پشتیبان صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در آیین افتتاح دومین جشنواره هنری فرهنگی «چلچلراغ هنر شهرضا»، که در محل کارخانه تاریخی نوین شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: با تلاش جمعی مسئولان و مردم شهرضا به عنوان شهر ملی سفال معرفی شد اما لازم است زیرساختهای بیشتری در این شهر ایجاد شود.

وی اظهار کرد: شهرضا، قابیلت جهانی شدن را دارد اما برای تحقق این مسئله لازم است مردم و مسئولان آن تلاش و مساعی بیشتری را داشته باشند تا در آینده نزدیک شاهد رشد و بالندگی بیشتر این شهرستان باشیم.

نماینده مردم شهرستان شهرضا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان و استان بیکاری است که متأسفانه معضلات زیادی را هم ایجاد کرده است.

محمودی در ادامه این مطلب افزود: نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۷ درصد است که بسیار زیاد است اما لازم است از زیرساختهای موجود برای رفع این معضل استفاده کنیم و این همان مسئله‌ای است که مورد فغلت واقع شده است.

وی گفت: گردشگری و توسعه مراکز بومگردی امروزه یکی از سودآورترین مشاغل است که استان اصفهان امکانات طبیعی، تاریخی و اجتماعی زیادی در این زمینه دارد که اگر به درستی از آن بهره برداری شود تا حد بسیاری زیادی می‌تواند از آمار بیکاری بکاهد.

نماینده مردم شهرستان شهرضا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی در شهرهای بزرگ جوانان کمتر تمایل به استخدام در ادارت دارند و مشاغل آزاد طرفداران زیادی پیدا کرده است چون در این شهرها مزیتهای اشتغال و سرمایه گذاری تاحدودی شناخته شده و افراد به سوی آنها جذب شده‌اند.

محمودی اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان در حوزه صنایع دستی ایجاد شرکتهای پشتیبان است، دولت هم در این زمینه طرحهای حمایتی خوبی را ارائه کرده و نمایندگان مجلس هم در لایحه حمایت از صنایع دستی امتیازات خوبی را برای این منظور پیشبینی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: لازم است در شهرستان مراکز بومگردی و گردشگری توسعه پیدا کند و برای این منظور نیاز است همبستگی بیشتری بین مسئولان و مردم به ویژه فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری ایجاد شود.

کد خبر 317617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.