همه بیماران قلبی به اکوکاردیوگرافی نیاز ندارند

اکوکاردیوگرافی یک روش گسترده غیر تهاجمی است که با استفاده از امواج صوتی بی ضرر،  تصویر اجزای قلب و میزان جریان خون انسان بدون هیچگونه جراحی، اندازه گیری و سنجش می شود؛ همچنین در این روش تصاویر متحرکی از قلب تشکیل می شود و می توان با دیدن تصاویر ۲ بُعدی عکس مشکلات قلبی را تشخیص داد.

به گزارش گروه خبرگزاری ایمنا، بیماری های قلبی انواع مختلفی دارد و این بیماری نیز شیوع زیادی در جامعه داشته و پزشکان از روش های مختلفی برای تشخیص این بیماری استفاده می کنند.

یکی از روش های تشخیصی بیماری قلبی می توان به اکوکاردیوگرافی قلب اشاره کرد که پزشک با استفاده از این روش می توانند بیماری قلبی فرد را تشخیص و راه های درمانی را به بیمار ارائه دهد. همچنین اکوکاردیوگرافی یک نوع روش گسترده غیر تهاجمی است که با استفاده از آن نیز امواج صوتی بی ضرر،  تصویر اجزای قلب و میزان جریان خون انسان بدون هیچگونه جراحی، اندازه گیری و سنجش می شود.

اکو قلب تستی است که در آن با استفاده از امواج صوتی تصاویر متحرکی از قلب تشکیل می شود و می توان با دیدن تصاویر ۲ بُعدی عکس مشکلات قلبی را تشخیص داد.

مناسبترین روش تشخیصی  برای بیمارهای قلبی مادرزادی که  عموما  دچار گشادی یا تنگی دریچه قلب  هستند اکو کار دیوگرافی است.

امروز درباره تشخیصی گفتگویی اکوکاردیوگرافی را با «دکتر مرتضی آبدار اصفهانی متخصص قلب و عروق» انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

بهترین روش تشخیصی بیماری قلبی چیست؟

بهترین روش، ارزان ترین و علمی ترین روش های تشخیص معاینه  و شرح حال فیزیکی  دقیق پزشک از حال بیمار است بر این اساس برای نوع بیماری می توانند  از روش های تشخیصی همچون تست ورزش، نوار قلب، اکو کار دیوگرافی و غیره انجام می شود.

روش تشخیصی اکوکاردیوگرافی چیست؟

روش های تشخیصی تصویر برداری مختلفی از قلب وجود دارد یکی از روش های که ساده و با ارزش تر است تصویر برداری اکوکاردیوگرافی است که این روش تشخیصی یک دستگاه پیشرفته است که مانند سونوگرافی عمل می کند.

روش تشخیصی اکوکاردیوگرافی برای چه نوع بیماری های قلبی استفاده می شود؟

 اکوکاردیوگرافی مادر تصویر برداری های قلبی است و معمولا بعد از نوارقلب برای بیماری های مادر زادی  دریچه ای یا عضله قلب و  غیره از  تست اکوکاردیوگرافی استفاده می شود همچنین  از روش های دیگر نیز بعد از این تست انجام می شود.

چند نوع روش تشخیصی اکو کاردیوگرافی وجود دارد؟

روش های تشخیصی متعددی در اکوکاردیوگرافی وجود دارد که می توان به تصویربرداری از قفسه سینه، اکو کاردیوگرافی ۳بُعدی، اکو کاردیوگرافی جنین  و غیره اشاره  کرد.

چه زمانی به فرد بیمار روش تشخیصی اکوکاردیوگرافی پیشنهاد می شود؟

براساس تخشیص پزشک تست اکوکاردیوگرافی به بیمار پیشنهاد داده می شود و همه بیماران نیاز به این تست نیاز ندارند.

اکوکاردیوگرافی در درمان چه نقشی دارد؟

با روش تشخیصی اکوکاردیوگرافی می توانیم  زمان عمل جراحی فرد را تشخیص دهیم حتی می توانیم با این روش تشخیص دهیم که  قلب بیمار نیاز به جراحی یا ترمیم دارد همچنین این روش تشخیصی در حین جراحی یا ترمیم  نیز به فرد اپراتور کمک می کند.

اکوکاردیوگرافی با دارو چیست؟

در این روش برای افرادی که نمی توانند بدوند، دچار  تنگی نفس  هستند و یا مشکلاتی دیگری دارند  استفاده می شود.

آیا اکوکاردیوگرافی برای بیمارانی که فشار خون دارند استفاده می شود؟

افرادی که  فشار خون دارند عضله قلب آنان ضخیم می شود  و می توانند روی سلامتی فرد اثر گذار باشد و بر اساس معاینه پزشک نیاز به بیمار  اکوکاردیوگرافی پیشنهاد می شود.

اکوکاردیوگرافی برای بیمارانی که باید در قلب آن باتری کار شود مفید است؟

برای بیمارانی که نیاز به باتری دارند باید روش تشخیصی اکو کاردیو گرافی انجام شود چرا که ممکن است باتری ۳ حفره ای برای فرد بیمار سودی نداشته و عوارض دیگر را برای بیمار ایجاد کند.

اکوکاردیوگرافی نوعی سونوگرافی برای  تشخیص بیمارهای قلب است که می توانند ساختار قلب را تشخیص دهدهمچنین این روش هیچ ضرری برای فرد بیمار ندارد همچنین بیمارهای قلبی، بیمارهای قلبی مادر زادیی و غیره  در این روش به خوبی قابل تشخیص است.

قلب انسان سالم ۱۰۰ بار در طول روز می توانند و هر انسانی باید برای داشتن قلب سالم با پزشک  مشورت کنند تا سلامتی را برای خود به ارمغان بیاورند.

کد خبر 317148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.