۷۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش پرونده سلامت الکترونیک قرار گرفته اند

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:۷۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش پرونده سلامت الکترونیک قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین حریری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در سه و نیم سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت شهری و روستایی استان هزینه شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۲۰ مرکز جامع سلامت و ۲۲۰ پایگاه سلامت در سطح استان راه اندازی شده و ۶۰ طرح دیگر نیز در حال اجراست.
قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه حدود یکهزار و ۸۱۰ نفر در این مراکز و پایگاه های سلامت مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: حقوق ماهانه آنها ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این طرح ها، طرح 'ایراپن' برای غربالگری چهار بیماری سرطان، قلبی عروقی، تنفسی و روانی در شهرضا در حال اجراست.
قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اجرای این برنامه علاوه بر شناسایی جامعه آمار بیماران از پیشرفت بیماری های شناخته شده، جلوگیری کرد.
به گفته حریری، در پایان این هفته نماینده سازمان بهداشت جهانی برای بازدید از نحوه اجرای این طرح به اصفهان سفر می کند.
وی هزینه درمان طرح تحول نظام سلامت در استان را ۳۱۰ میلیارد تومان، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها را ۶۱ میلیارد تومان، طرح مقیم کردن پزشکان را ۲۷ میلیارد تومان و ترویج زایمان طبیعی را هفت میلیارد تومان اعلام کرد.
حریری همچنین با اشاره به ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بخش درمان در طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان، اظهار کرد: اکنون سهم شهری ها از پرداخت هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی ۱۰ درصد و سهم روستاییان ۳ درصد است.
وی ارتقای ویزیت پزشکان،احداث کلینیک های ویژه و مراکز غربالگری و نوسازی اورژانس را از دیگر برنامه های اجرا شده در استان در قالب طرح تحول نظام سلامت خواند.
قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان این استان گفت: در قالب طرح تحول نظام سلامت ۸۵۰ میلیارد تومان به طور مستقیم در این استان هزینه شده است.
وی افزود: طرح توسعه، نوسازی، بهسازی و ارتقای هتلینگ مراکز درمانی و بهداشتی در استان انجام و حدود یکهزار و ۴۰۰ تخت در قالب هفت بیمارستان جدید و اجرای طرح های توسعه به مجموع تخت های بیمارستانی استان اصفهان اضافه شده است.
وی با بیان اینکه اکنون استان اصفهان حدود ۶ هزار تخت بیمارستانی دارد، تصریح کرد: ما هنوز نسبت به میانگین کشوری و منطقه ای در این زمینه پایین تر هستیم.
به گفته وی شاخص تخت بیمارستانی در استان اصفهان ۱.۳ تخت به ازای هر یکهزار نفر است در حالیکه این شاخص در کشور ۱.۵ و در سطح منطقه ۲.۶ است.
قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد از جمعیت استان زیر پوشش پرونده سلامت الکترونیک قرار گرفته اند، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال یا ابتدای سال ۹۷ همه جمعیت استان زیر پوشش پرونده الکترونیک قرار گیرند.
استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تَن جمعیت دارد.
وی خاطرنشان کرد: همه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در سطح استان فراهم شده و اکنون در مرحله نهایی و زیر پوشش قرار دادن جمعیت کلانشهر اصفهان هستیم.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمارستان های تابعه معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومن از بیمه ها بدهی دارند و معادل همین مقدار به بخش های دیگر مانند پزشکان، کارکنان و بخش های دارویی بدهی دارند.
وی اظهار امیدواری کرد که با قول مساعد دولت برای پرداخت بخشی از بدهی بخش های دارویی، این مشکل برطرف شود.

کد خبر 317025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.