اصفهان پیشتاز در استحکام زیرساخت‌های بهداشتی در کشور/ حرکت در جهت محرومیت‌زدایی است

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در مناطق کمتربرخوردار انجام‌شده است که نمونه آن افتتاح درمانگاه و بیمارستان در منطقه جندق است، مراکز درمانی و اورژانس‌های ساخته‌شده در این مناطق جزو بهترین‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر علیرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی ۳.۵ سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار متر از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی توسعه و بازسازی‌شده و بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده است که ۶۵ درصد آن‌ها به شهرستان‌ها ارائه شده است.

وی گفت: در شهرستان‌هایی جندق و خوروبیابانک رادیولوژی دیجیتال فعال است درحالی‌که در دانشگاه کاشانی اصفهان چنین امکانی فراهم نیست.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: سمت‌وسوی حرکت در جهت محرومیت‌زدایی بوده است، رفع محرومیت در مناطق استراتژیک سبب توقف مهاجرت به مناطق مرکزی‌تر می‌شود، گلپایگان مقصد افتتاح‌ها خواهد بود و با افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی در آبان و بهمن سال جاری، زیرساخت‌های درمانی گلپایگان تکمیل خواهد شد، همه بخش‌های بیمارستان گلپایگان به‌جز بخش سی.سی.یو مرمت و بازسازی‌شده است.

وی با اشاره به انتخاب کلینیک و اورژانس لنجان به‌عنوان واحد نمونه کشور خاطرنشان کرد: مدام می‌گویند اصفهان استان برخورداری است و حقوق ما را نمی‌دهند اما ما حق استان را از دهان شیر هم بیرون خواهیم کشید، استان اصفهان در استحکام زیرساخت‌ها پیشتاز است، تعداد متخصصینی که به استان اصفهان اختصاص می‌دهند بسیار کم است که امیدواریم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این حق را پس بگیرند.

یوسفی عنوان کرد: به‌ اندازه تلاش و دوندگی که داریم حقوق و اعتبارات خود را دریافت نمی‌کنیم، درصد مرمت و بهبود در بیمارستان‌های استان اصفهان بیشتر از سایر نقاط است، زیباترین پردیس علوم پزشکی متعلق به اصفهان است، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به فکر جایگاه داخلی نیست، بلکه می خواهیم با منطقه‌ رقابت کنیم.

کد خبر 317017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.