افزایش ناگهانی قیمت‌ها موجب بی‌ثباتی در بازار می‌شود

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: بی توجهی به قواعد بازار و افزایش ناگهانی قیمت، حاصلی جز حذف یک محصول ضروری در سبد کالای خانوارها و ایجاد بی ثباتی در بازار به همراه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسن شیبانی در نشست با دامداران و مدیران کارخانجات شیر استان اصفهان، با اشاره به اینکه حفظ آرامش در مقابله با تنش های بازار و پرهیز از برهم زدن تعادل قیمت ها بخشی از مدیریت تنظیم بازار محسوب می شود، اظهار داشت: با تقویت بنیه تشکل ها و مدیریت سرمایه های سرگردان واسطه ها در بخش کشاورزی، می توان به سودی متعارف و متعادل متناسب با سهم تولید کننده، واسطه و مصرف کننده دست یافت.
وی ظهور صنایع تبدیلی و همگام شدن آنها با استانداردهای جهانی را فرصت مناسبی برای تغییر نگرش تشکل ها از طریق استاندارد سازی، ارتقای سطح فنی دامدار بوسیله آموزش و اجبار بر کاهش بار میکروبی محصول بیان کرد.
معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور افزود: بازخوردهای ظهور صنایع تبدیلی با استانداردهای جهانی را در درازمدت می توان در رضایت مصرف کننده و نفع تولید کننده مشاهده کرد.
وی با اشاره به طرح خرید حمایتی شیر خام از دامداران، گفت: این طرح در ابتدا با مشکلاتی مواجه بود اما با گذشت زمان و کسب تجارب بیشتر، نواقص آن برطرف شد و طرح تکمیل تر و با محاسن بیشتری نسبت به روزهای نخست، با خواست بازار، توان دامدار و کشش کارخانجات در حال اجرا است.
شیبانی با اشاره به بازخورد اجرایی شدن این طرح، بیان داشت: اجرای این طرح علاوه بر تبیین نقش و جایگاه تشکل ها و هویت بخشی به آنها، حلقه های زنجیره تولید را نیز به یکدیگر نزدیکتر کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه خرید حمایتی شیر خام از دامداران یکی از طرح های موفق چند سال اخیر در سطح کشور است، گفت: سازمان تعاون روستایی در کوتاه ترین زمان با ورود خود توانست تعادلی را در سال های ۹۴ و ۶ ماه اول سال ۹۵ برای تولید کنندگان و کارخانجات ایجاد کند و مشکلات حاشیه بازار کاهش دهد.
امیرحسین افیونی با بیان اینکه استان اصفهان با مباحث گسترده بیشتری از جمله بازار، بازرگانی و بازاررسانی در مقایسه با سایر استان ها مواجه است، افزود: بازپرداخت حجم بالای هزینه دامداران مهمترین چالش این بخش است که به توجه و یاری بیش از پیش مسئولان نیاز دارد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان نیز گفت: این سازمان با بیش از ۴۶۵ تشکل در زمینه روستایی، کشاورزی، زنان، تولید، تخصصی، سهامی زراعی، نظام های صنفی، انجمن خبرگان کشاورزی، انجمن هماهنگی و حمایتی کشاورزی و اتحادیه های مربوطه در کشور و در میان هم ترازان خود از گستردگی و حجم بالای کاری بیشتری برخوردار است.
سلیمان میرزایی، اصفهان را یکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین استان ها در بخش کشاورزی دانست و یادآور شد: خرید بیش از ۴۴۰ هزار تُن محصولات کشاورزی بصورت توافقی در سال گذشته و ۹۵ هزار و ۵۲۸ تُن در سه ماهه امسال و خرید ۱۶۸ هزار تُن گندم در قالب تضمینی در سال گذشته و ۱۴۹ هزار و ۱۶۰ تن در سالجاری، خرید ۵۳ هزار تُن جو مباشرتی در سال گذشته و ۴۳ هزار تُن در سالجاری از جمله اقدام های سازمان تعاون روستایی استان اصفهان است.

کد خبر 316888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.