از رژه تیم‌ها با لباس محلی تا اجرای زنده رضا صادقی + تصاویر

مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا در ورزشگاه ملت شاهین‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورزشگاه ملت شاهین‌شهر پنجشنبه شب شاهد حضور خیل شهروندان و مهمانانی بود که در افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا گردهم آمده بودند.

این جشنواره به همت معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان و همچنین فرمانداری و شهرداری شهرستان شاهین‌شهر برپا شده است و دوم و سوم شهریورماه میزبان نزدیک به هزار شرکت‌کننده و مهمان در قالب ۳۲ تیم از ۳۱ استان کشور است.

میزبانی «ایران کوچک» از اقوام ایرانی

علیرضا بصیری فرماندار شاهین‌شهر و میمه در مراسم افتتاحیه این جشنواره با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: شاهین‌شهر در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است که مرکز شهرستان شاهین‌شهر و میمه است. شهرستان شاهین‌شهر ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۸۰ هزار نفر آنها در شهر شاهین‌شهر که به دلیل وجود اقوام مختلف به «ایران کوچک» معروف است، سکونت دارند.

وی افزود: انتخاب شاهین‌شهر برای برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا به دلیل حضور همین اقوام مختلف بوده و قطعاً شرکت‌کنندگان، در این شهر احساس غریبی نمی‌کنند.

روستا مصداق درست اقتصاد مقاومتی و روستایی، تولیدگر خلاق و کارآفرین است

رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز در این آیین با اشاره به میزبانی شاهین‌شهر از نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا گفت: روستا یعنی کشاورزی، تولید و صنایع دستی و روستا مصداق درست اقتصاد مقاومتی است. روستایی یعنی فطرت پاک، دین باوری، ولایت مداری، شهیدپروری، تلاش و کوشش و روستایی تولیدگر خلاق و کارآفرین است. توسعه و عمران روستا نیز، شعار ارزشی انقلاب، تأکید امام راحل (ره) و توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

استاندار اصفهان افزود: روستاییان در طول قرن‌ها خرده فرهنگ‌های ملی و ماندگار خود را حفظ کرده‌اند و ورزش‌های سنتی و معنادار خود را میراث داشته‌اند و امروز با همت و ابتکار معاونت توسعه روستایی کشور شاهد نمایش این خرده‌ فرهنگ‌های غنی و ورزش‌های بومی زیبا هستیم. باید از این معاونت تشکر کرد که در کنار توسعه اقتصادی روستاها، توسعه فرهنگی را فراموش نکرده‌ است.

اجرای گروه‌های موسیقی محلی گرمابخش افتتاحیه این جشنواره بود و این آیین با رژه تیم‌های شرکت‌کننده با لباس محلی ادامه یافت.

اجرای زنده رضا صادقی در ورزشگاه ملت شاهین‌شهر نیز حسن ختام مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا شد.

بازی‌های جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا به دو صورت گروهی و انفرادی در ۱۳ رشته کشتی سنتی، هفت سنگ، چوب کشی، تیر و کمان، غازقلنگ، دال پلان و الخ تری و ... برگزار می‌شود که هفت رشته مخصوص مردان و ۶ رشته مخصوص بانوان است. برپایی نمایشگاه صنایع دستی روستایی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره دو روزه است.

کد خبر 316695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.