نکوداشت بزرگان عرصه علم و معنویت، ارائه الگویی به نسل جوان است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم نکوداشت بزرگان عرصه علم و معنویت را به منزله ارائه الگویی به نسل جوان دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام دکتر واعظی صبح امروز ضمن حضور در آیین رونمایی از کتاب «مرزبان اخلاق» که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در دفتر تبلیغات اسلامی قم رسالت ها و اهداف مختلفی و مشخصی تعیین شده که کلیه فعالیت های مجموعه را تحت الشعاع قرار داده تا به سمت تحقق آنها حرکت کنیم.

او ادامه داد: اعزام مبلغان به نقاظ مختلف کشور در مناسبت های مختلف، تهیه نشریات و مقالات علمی و تخصصی از جمله این اهداف و فعالیتهاست.

واعظی افزود: اما تقدیر و تجلیل از شخصیت های برجسته علوم دینی در دوران قدیم و دوران معاصر از جمله برنامه های مهمی است که با هدف شناساندن آنها به طلاب جوان و ارائه الگویی مناسب به آنها برای قدم برداشتن در مسیر علم و معنویت انجام می شود.

او با اشاره به برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری عنوان کرد: پیش از برگزاری این کنگره آیت الله مظاهری مخالف این اقدام بودند و هربار که به ملاقات ایشان می رفتیم ایشان ما را از اقدام برای برگزاری این کنگره نفی می کردند.

او افزود: تا اینکه یکبار در جلسه ای که با ایشان داشتیم بنده عرض کردم اگر مراسم نکوداشت شما با معرفی آثار علمی شما همراه باشد برکتی علمی و معنوی برای جامعه خواهد داشت. ایشان هم علیرغم اینکه با مسئله تجلیل از خودشان مخالف بودند بالاخره پذیرفتند که این کنگره برگزار شود.

او آیت الله مظاهری را قله ای درخشان در حوزه علمیه اصفهان دانست و گفت: امیدواریم طلاب و مردم اصفهان از برکات وجودی حضرت آیت الله العظمی مظاهری بهره مند شوند.

کد خبر 316663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.