همۀ ما درگیر بازی زندگی هستیم

نمایش «بازی» به نویسندگی اصغر نوری با طراحی و کارگردانی اصغر مرادی تا ۱۳ شهریور ماه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می رود.

کارگردان نمایش «بازی» در گفتگو با ایمنا از جزییات نمایش خود خبر داد و گفت: نمایشنامۀ بازی به واسطۀ یک دوست به من معرفی شد و بعد از خواندن متن، تصمیم بر اجرایی کردن آن روی صحنه گرفتم.

اصغر مرادی تصریح کرد: اصغر نوری این اثر را نوشته و ویژگی متن، متفاوت بودن نگاه نویسنده و نو بودن آن است. ضمن اینکه تغییراتی در شیوۀ اجرای نمایشنامه با در نظر داشتن تعهدات و حفظ و ادا کردن حق متن صورت گرفته است.

وی افزود: موضوع نمایش حرف و نگاه و اندیشۀ خیلی از مردم است که شاید روزی چند بار با آن درگیر هستند و آن گرفتار شدن بین حصار تفکرات، باورهای غلط و نا امیدی است که می تواند از این جهت برای مخاطب باور پذیر باشد. نویسنده نیز با کلام اثر گذار و روان خود سعی در برقراری بالاترین ارتباط با تماشاگر داشته است.

مرادی ادامه داد: مسلما تمام عناصر یک اثر نمایشی به دلیل زنده بودن، در اجرایی شدن آن دخیل هستند و به بهتر شدن آن کمک می کنند کما اینکه نبودن طراحی صحنۀ مناسب، لباس، موسیقی و نور درست، به یک اجرای خوب ضربه می زند و مانع ارتباط برقرار کردن مخاطب با اثر می شود و بالعکس.

این کارگردان اظهار داشت: این اثر تماشاگر و مخاطب خود را به تفکر، به اندیشیدن، به دور شدن از تعصب ها و باورهای پوچ و بیهوده وا می دارد و به امید داشتن، به داشتن یک باور قلبی و عمیق سوق می دهد.

وی افزود: عنوان نمایش «بازی» توسط نویسندۀ خوب آن انتخاب شده و در نهایت می گوید که ما همه بازیگران نمایش هستی هستیم که هر روز زندگی را با شکلی و اتفاقی و تفکری جدید بازی می کنیم.

مرادی در پایان به نام عوامل اشاره کرد و گفت: در این نمایش سمیرا مظاهری و کیارش دادگر ایفای نقش می کنند و رسول الهی به عنوان دستیار کارگردان، ارغوان فتوحی به عنوان منشی صحنه، امیر علی کاکلی به عنوان مدیر صحنه و مدیر اجرایی، حسام حیدریان به عنوان طراح صحنه، زهره هیرمند  و مهناز متولی برای اجرای صحنه، راضیه مرادی به عنوان طراح نور، ساناز نوروزی برای اجرای نور، مهدی توکلی به عنوان طراح لباس، هومن همامی به عنوان آهنگساز، بهاره اقاداوود برای اجرای موسیقی، نازگل قاسمی به عنوان طراح حرکات موزون، حجت نبوی و محمد رفیعی برای ساخت دکور، مرتضی کمساری به عنوان روابط عمومی و تبلیغات، مجید بدیع زاده برای تبلیغات و اطلاع رسانی، مسلم ایمنی و امیر امیری برای ساخت تیزر، صبا کلانتری، صدرا سلطانی و علی هوشیاری به عنوان عکاس و پریچهر ناظمی به عنوان طراح پوستر و بروشور در این نمایش فعالیت دارند.
گفتنی است، اصغر مرادی فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارد و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده است. وی در نمایش ها و جشنواره های مختلف از جمله: ایران زمین، فجر، ماه، دفاع مقدس، بسیج، میساق دانشجویی بازی و شرکت کرده و نویسندگی نمایشنامه هایی چون: هجرت، اشک دلقک، آرامش از نوع دگردیسی، لاف در غریبی، حسرت ...نفرت...انتظار، و کارگردانی نمایش هایی چون: اشک دلقک، هجرت، لاف در غریبی، شیب تند، بازی و ... را تا کنون بر عهده داشته است.

علاقمندان برای دیدن نمایش «بازی» می توانند با تهیۀ بلیت از سایت پارتاک تیکت تا ۱۳ شهریور ماه هر روز رأس ساعت ۱۸:۴۵ به سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان مراجعه کنند. /

کد خبر 316602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.