بلوک سهام ذوب‌آهن در فرابورس ایران عرضه می‌شود

بلوک سهام ذوب‌آهن برای چهارمین‌بار در فرابورس ایران عرضه می‌شود. سازمان خصوصی‌سازی‌ بلوک سهام ذوب‌آهن را به وکالت از صندوق بازنشستگی فولاد می‌فروشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان خصوصی‌سازی‌ پیش از این طی۲ نوبت یعنی در اول اسفند سال ۹۴ در فروش ۳۵ درصدی سهام ذوب‌آهن و در ۳۰ خرداد سال ۹۵ در فروش ۷۳ درصدی سهام این شرکت ناکام مانده بود.

در جریان دور تازه عرضه، قرار است ۱۶.۷۵درصد سهام ذوب‌آهن واگذار شود. این بلوک سهام پیش از این در ۳ نوبت، به‌ترتیب در تاریخ ۲۶ آبان و ۲۹ آذر سال ۹۵ و ۱۰ تیر سال‌جاری عرضه شده بود، اما هیچ‌کدام از این عرضه‌ها موفق نبود. طبق اطلاعیه فرابورس ایران، این بلوک سهام روز دوشنبه ۱۳ شهریور عرضه می‌شود.

در جریان این عرضه ۵ میلیارد و ۵۵۶ میلیون سهم ذوب‌آهن به قیمت پایه هر سهم ۸۱ تومان، به حراج گذاشته می‌شود. عرضه قبلی دهم تیر امسال انجام شد، در آن زمان قیمت پایه هر سهم ذوب‌آهن برای فروش ۸۵ تومان و ارزش کل سهام قابل فروش ۴۷۲ میلیارد تومان تعیین شده بود اما در چهارمین عرضه، هم شرایط پرداخت ساده‌تر شده و هم قیمت فروش ۲۲ میلیارد تومان کاهش یافته تا شاید این بار کسی برای خرید این بلوک سهام ترغیب شود.

طبق اطلاعیه منتشر شده در فرابورس، رقم معامله به دو طریق یکجا و نقد، یا نقد و اقساط قابل پرداخت است. در شرایط اقساطی ۱۵ درصد مبلغ نقدی دریافت می‌شود و مابقی در اقساط مساوی شش‌ماهه طی ۴ سال با نرخ ۱۳ درصد قابل پرداخت است. ذوب‌آهن بهمن‌ماه پارسال سرمایه ثبت شده خود را ۳۲۲ درصد افزایش داد این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام گرفت به این ترتیب سرمایه ذوب‌آهن از ۷۸۶ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان رسید.

کد خبر 316513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.