باید قدردان حضور آیت الله مظاهری در اصفهان باشیم

امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: آیت الله العظمی مظاهری با عنایت رهبری به اصفهان آمدند و باید قدردان نعمت حضور ایشان در اصفهان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله طباطبایی نژاد صبح امروز در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی حوزه علمیه اصفهان که در مدرسه صدر بازار درحال برگزاری است با بیان این مطلب گفت: با اینکه دانشگاه ها بدون امتحان دانشجو می پذیرد و انتظار می رود از تعداد درخواست کنندگان ورود به حوزه کم شود، اما تاکنون استقبال بالایی از حضور در حوزه علمیه شده است، به نحوی که ۷۰۰ طلبه در ۱۸۰۰ کلاس درس که توسط ۶۱۰ استاد اداره می شود حضور دارند.
وی ادامه داد: اولین حوزه علمیه در سطح کشور از حیث رتبه، حوزه علمیه قم و پس از آن خراسان است و پس از این دو حوزه علمیه اصفهان است که امتیاز حوزه علمیه اصفهان نسبت به خراسان و استان های دیگر از حیث اداره شدن زیر نظر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مظاهری بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان خطاب به طلاب جدید الورود اظهار داشت: در ورود به مسیر طلبگی باید نیت درستی داشته باشید. این نیت ارزش عمل را می رساند. پیامبر اکرم می فرمایند عمل به نیت است و به انسان آنچه نیت کرده می رسد. کسی که هجرت او به خدا و رسول خدا باشد، خدا و رسولش به او می رسند و کسی که نیتش برای دنیا باشد دنیا به او می رسد.
او افزود: اعمال خوب وزن ندارد و هر چه برای خدا نباشد پوچ است و اگر درس طلبگی هم باشد پوچ است. در روایت آمده است هر کس با این چند نیت طالب عمل به دین باشد جای او در آتش است: برای خودنمایی در برابر علما، برای احترام دیگران و یا برای انتفاع از مسئولان.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: باید یاد بگیرید تا دست دیگران را بگیرید. پیامبر اکرم می فرمایند علمی که در آن نیت درست نباشد نوری در آن نیست و خدا عالم این علم را به حال خود وا می گذارد، و هر کس خدا او را به حال خود رها کند کار او تمام شده است.
او خطاب به اساتید حوزه علمیه نیز گفت: اساتید اول باید بر روی خلوص و نیت شاگردان خود کار کنند.
او افزود: شهید ثانی صد کتاب را با دست خود نوشته و در ۵۴ سالگی به شهادت رسیده است. او شبانه هیزم می آورد تا خرج خانواده خود را مهیا کند، این نتیجه نیت درست است که سختی برای او سهل می شود./

کد خبر 316457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.