آیت الله العظمی مظاهری موجب برکت حوزه علمیه اصفهان است

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار وجود آیت الله العظمی مظاهری را منشأ نشاط این حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار با اشاره به گفتار مقام معظم رهبری در عیادت از آیت الله مظاهری گفت: رهبری ایشان را برکتی مهم دانستند، از زمانی که حضرت آیت الله مظاهری به حوزه علمیه اصفهان آمدند نشاط به این فضا بازگشت.
وی ادامه داد: امسال در استان اصفهان ۷۰۰ نفر در حوزه علمیه پذیرفته شده اند و در سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی پذیرش قابل توجهی داشته ایم.

وی تاکید کرد: طلاب برای ورود به حوزه تاکنون دو مرحله را گذرانده اند که شامل آزمون کتبی و مصاحبه است. ضمن اینکه مصاحبه های ورودی امسال با دقت بیشتری انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: سال تحصیلی از ۲۱ مرداد آغاز شده است. چراکه این سالها مراسم پیاده روی اربعین در میان طلاب رواج دارد و به همین خاطر حوزه علمیه یک هفته برای این زیارت تعطیل است.
وی ادامه داد: نظام آموزشی حوزه علمیه اصفهان دو نیم سال آموزشی است، طلاب توجه داشته باشند که زمان کم است و باید تلاش بسیار داشته باشند.

او افزود: دو نظام کوتاه مدت و بلند مدت در اصفهان فعال است که برای مهیا کردن انجام وظایف تبلیغی به تربیت طلبه می پردازند.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان فعالیت سال گذشته حوزه علمیه اصفهان را قابل توجه دانست و گفت: ۱۸۰۰ کلاس در سال گذشته تشکیل شده است، ۶۲۰ استاد در این کلاسها تلاش می کنند، ۲۵ حلقه درس خارج تشکیل می شود و کلاسهای درس خوبی در اصفهان وجود دارد که در کشور مثال زدنی است. همچنین هر سال ۴۰۰ طلبه ممتاز با معدل بالای ۱۸ در حوزه علمیه اصفهان مورد تقدیر قرار می گیرند و عضو جامعه نخبگان حوزه علمیه می شوند./

کد خبر 316444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.