کابوس دقیقه ۹۰ برای ذوب‌آهن تکرار شد/ برزیلی‌ها برد را گرفتند

تیم فوتبال ذوب‌آهن با وجود برتری ۲ بر صفر در مقابل حریف خودش مغلوب درخشش بازیکنان برزیلی نفت شد و برد را با تساوی عوض کرد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

صنعت نفت آبادان ۲ - ذوب آهن ۲

ورزشگاه: تختی ابادان

تماشاگر: ۷ هزار نفر

گل‌ها: آگوستو سزار دقایق ۷۸ و ۹۰برای صنعت نفت؛ مهدی رجب‌زاده دقیقه ۳۷ پنالتی، مهران درخشان مهر دقیقه ۶۸ برای ذوب‌آهن

اخطار: جاسم کرار از نفت؛ محمد نژاد مهدی و رشید مظاهری از ذوب‌آهن

داور: حسن اکرمی

کمک داوران: مهدی الوندی، علی دودانگه

ترکیب تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: ناصر سالاری، حسین بغلانی، مرتضی اسدی، علی عبدالله زاده، حسین ساکی، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرار جاسم، فرید کریمی (۴۵- زبیر نیک نفس)، امید جهانبخش (۶۵ -میلاد جهانی (۹۰- رضا جبیره)) و لوسیانو پریرا

سرمربی: فراز کمالوند

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهران درخشان‌مهر، گئورگ ولسیانی، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی، مهدی رجب‌زاده (۶۰- ربیع عطایا (۸۸- اسماعیل شریفات))، احسان پهلوان و مرتضی تبریزی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح بازی:

تم فوتبال ذوب‌آهن بعد از شکست هفته گذشته در مقابل سپاهان به قصد جبران راهی آبادان شد تا به دیدار نفتی برود که خودش در هفته گذشته به پارس جنوبی باخته بود. آشنایی سرمربیان دو تیم از تفکرات یکدیگر نکته مهم این بازی بود که باعث شد هر دو تیم با احتیاط کامل پا به میدان بگذارند.

بازی در نیمه اول آنچنان جذاب نبود و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود ولی این ذوب‌آهن بود که با استفاده از یک ضربه پنالتی توانست توسط رجب‌زاده به گل برسد و برنده به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم نفتی ها برای جبران گل خورده پیش کشیدند اما این ذوب آهن بود که توانست گل دوم را هم توسط درخشان مهر به ثمر برساند تا به پیروزی در این مسابقه امیدوار شود. اما مشخص نشد که چرا ذوب‌آهن اینطور در لاک دفاعی فرو رفت و بر روی اشتباه رشید مظاهری، آگوستو سزار توانست یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کند و البته ذوب‌آهن خوش شانس بود که شیمبا ضربه پنالتی را از دست داد تا برتری ذوب‌آهن همچنان حفظ شود. اما در شرایطی که همه در انتظار شنیدن سوت پایان بازی بودند یک گل زیبا از آگوستو سزار هافبک برزیلی نفتی‌ها برتری را از ذوب‌آهن گرفت تا دو تیم با تساوی راهی تعطیلات شوند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ ذوب‌آهن (دقیقه ۳۷): پاس رجب‌زاده پشت مدافعان نفت به تبریزی رسید و خروج ناصر سالاری باعث شد تا تبریزی سرنگون شود و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد تا مهدی رجب‌زاده پشت توپ قرار بگیرد و دروازه نفت را باز کند.

۲-۰ ذوب‌آهن (دقیقه ۶۸): ربیع عطایا از جناح راست توپ را به روی تیر دو فرستاد و مهران  درخشان مهر با یک ضربه سر دروازه نفت را باز کرد.

۲-۱ نفت آبادان (دقیقه ۷۸): سانتر شیمبا از جناح چپ با دفع ناقص رشید مظاهری همراه شد تا آگوستو سزار در دهانه دروازه توپ را به گل تبدیل کند.

۲-۲ نفت آبادان (دقیقه ۹۰): آگوستو سزار در نیمه زمین ذوب‌آهن صاحب توپ شد و بعد از کمی پیشروی با یک شوت محک از راه دور از فاصه ۳۵ متری دروازه ذوب‌آهن را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- شوت پای چپ شیمبا به طرز خطرناکی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲- پاس پهلوان به دهانه دروازه توسط مدافعان نفت برگشت داده شد.

دقیقه ۴۸- فرار پهلوان و شوت پای راست این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶- شوت کرار آرام بود و مظاهری توپ را جمع کرد.

دقیقه ۶۰- پاس بلند پهلوان به حسینی رسید ولی او خوب توپ را کنترل نکرد تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه ۷۴- کرنر پهلوان و ضربه سر محمدزاده توسط سالاری به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۸۲- خطای نژادمهدی روی شیمبا یک پنالتی نصیب نفت کرد که خود پریرا پشت توپ قرار گرفت و ضربه خودش را به آسمان فرستاد.

دقیقه ۸۴- رشید مظاهری در موقعیتی تک به تک توپ را از شیمبا گرفت.

اتفاق ویژه:

گلزنی دوباره رجب‌زاده در آبادان به همراه تعویض بازیکنانی که خودشان به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بودند از اتفاقات ویژه این بازی بود.

بهترین بازیکن:

آگوستو سزار بازیکن برزیلی تیم صنعت نفت در این بازی ۲ گل زد تا تیمش را از شکست نجات دهد.

کد خبر 316406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.