ظرفیت علمی بالای اصفهان مناسب برگزاری کنگره دندانپزشکی است

دبیر علمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: با توجه به ظرفیت علمی اصفهان و تعداد زیاد دندانپزشکان، لزوم برگزاری همایش هایی بزرگ و با سبک و سیاقی جدید و متفاوت را ایجاب می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مهابادی ظهر امروز در نشست خبری کنگره بین المللی دندانپزشکی نقش جهان اظهار کرد: انجمن دندانپزشکی ایران شاخه اصفهان فعالیت های علمی گسترده ای داشته که علاوه بر برگزاری کنگره و سمپوزیوم اقدام به برگزاری کلاس های یکروزه و دوره های بلند مدت مباحثی مانند  ایمپلنت و درمان های ریشه دندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دندان پزشک دارد، ادامه افزود: استان اصفهان با وجود ۲ دانشکده دندان پزشکی و دانشکده دندان پزشکی نوپا کاشان، ظرفیت علمی بالایی در کشور دارد از این رو نیاز است که برنامه های علمی از این دست در اصفهان برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه کنگره دندانپزشکی نقش جهان یکی از بزرگترین کنگره ها در کشور بعد از تهران است، گفت: از اساتید به نام داخلی و خارجی دعوت به عمل آمده و سعی شده اکثر مباحث مربوط به دندانپزشکی مانند دندانپزشکی اطفال، درمان های ریشه و ... در این کنگره پوشش داده شود.

مهابادی یادآور شد: از بین ۱۱۲ مقاله ارسال شده حدود ۷۰ مقاله پذیرفته شده که ۳۴ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارئه می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر آموزش های تئوری یکی از نیاز های دندانپزشکان تقویت مهارت دندانپزشکی است،گفت: همچنین مباحث جدید به صورت کارگاهی و زنده به دندانپزشکان آموزش داده می شود و با توجه به نیاز موجود به آشنایی با روش‌های جدید درمان در دندان‌پزشکی و کمبود برنامه‌های آموزشی عملی و کاربردی، کارگاه‌هایی نظیر روش‌های بستن دیاستم با کامپوزیت، روش‌های پر کردن کانال در اندودنتیکس، آشنایی با انواع سمان‌های دندان‌پزشکی و روش‌های کاربرد آن، نحوه تراش و کاربرد SSCدر دندان‌پزشکی اطفال و بسیاری از موضوعات دیگر که در درمان‌های روزمره دندان‌پزشکی موردنیاز است در کارگاه‌های دو تا چهار ساعته، به شکل آموزش دور میز یا آموزش روی بیمار، در کنگره نقش‌جهان برگزار می‌شود.

کنگره نقش جهان یکم تا سوم شهریور ماه در هتل عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 316376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.