برگزاری نشست شورای برنامه ریزی رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان اصفهان

نشست شورای برنامه ریزی رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان اصفهان صبح امروز با موضوع بررسی تفاهم نامه این شورا با سایر ارگانهای فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نشست که صبح امروز با حضور استاندار اصفهان در محل استانداری اصفهان برگزار شد، به بررسی مفاد تفاهم نامه شورای برنامه ریزی رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان اصفهان با سایر ارگانهای فرهنگی و اجتماعی استان پرداخت.

استاندار اصفهان در ابتدا به ارائه روند شکلگیری رصدخانه ازسوی شهرداری اصفهان پرداخت و گفت: مسئولین تلاشگر شهرداری اصفهان با هدف رصد مسائل فرهنگی و اجتماهی شهر اصفهان برای نخستین بار طرح رصدخانه فرهنگی را ارائه کردند به انصافا طرحی بسیار قابل توجه و مفید بود.

رسول زرگرپور ادامه داد: این طرح پس از بررسی در شورای فرهنگ عمومی و از سوی اعضای آن، مورد تصویب قرار گرفت و در ادامه قرار بر این شد که این طرح نه تنها در شهر اصفهان بلکه در سرتاسر استان به اجرا درآید و نتایج و ثمرات آن شامل حال تمامی شهرستان ها هم بشود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طرح رصدخانه نقش موثری در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی دارد عنوان کرد: در ادامه روند اجرایی این طرح، این نتیجه حاصل شد که طرح رصدخانه فرهنگی اجتماعی باید در تعامل و همکاری با تمامی ارگان ها و سازمان های فرهنگی و اجتماعی اجرا شود تا نتایج و ثمرات آن گسترده تر و فراگیرتر باشد و به یک جریان مداوم و اثرگذار تبدیل شود.

وی ادامه داد: لذا تفاهم نامه ای بین شورای فرهنگ عمومی و سایر ارگان های مرتبط  تدوین و تهیه شد تا بر اساس آن روند فعالیت این طرح انجام پذیرد.

استاندار اصفهان محل استقرار رصدخانه را در شهرداری اصفهان دانست و گفت: از آنجایی که شهرداری اصفهان خود ارائه دهنده این طرح است قرار بر این شد که محل استقرار رصدخانه در شهرداری اصفهان باشد اما نتایج و تولیدات آن برای تمامی نقاط استان به طرز برابر و یکسان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح به آمار و ارقام دقیق و مطالعات تخصصی نیاز است اظهار داشت: نشست امروز با هدف تعیین مفاد و محتوای دقیق تفاهم نامه برگزار شده است.

در ادامه نباتی نژاد به ارائه گزارشی از بندهای مختلف تفاهم نامه پرداخت.

او گفت: بر اساس ارکان تعیین شده برای رصدخانه فرهنگی اجتماعی، چنانچه شهرداری اصفهان همواره شایستگی میزبانی محل رصدخانه را داشته باشد این مسئولیت همچنان با مسئولین آن است، اما در غیر این صورت شورای فرهنگ عمومی می تواند مکان دبیرخانه را تغییر دهد و مکان دیگری منتقل کند.

او ادامه داد: ارکان رصدخانه نیز شامل شورای سیاست گذاری، شورای برنامه ریزی و  مدیر اجرایی است که شورای سیاست گذاری در شهرداری مستقر است و ریاست شورای برنامه ریزی را نیز شهرداری بر عهده دارد.

وی از دو شورای علمی پژوهشی و هماهنگی و تعامل به عنوان دو مولفه برای استحکام طرح رصدخانه نام برد و گفت: شورای علمی پژوهشی با هدف تعیین ممیزی علمی با حضور چهره های ممتاز علمی وشورای همانگی با هدف تعامل با سایر ارگان ها تعیین شده اند.

نباتی نژاد در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های محوری رصدخانه فرهنگی اجتماعی پرداخت. او گفت: فعالیت های محوری رصدخانه شامل تکمیل و تامین زیرساخت ها و محصولات است. که محصولات شامل تک نگاره های موضوعی، شناسنامه فرهنگی اجتماعی، سال نمای فرهنگی اجتماعی، پژوهش یار ، جهان نمای فرهنگی و داده کاوی فرهنگی است.

او درباره خدمات و برنامه ها نیز گفت: خدمات حضوری در محل رصدخانه ، اتاق های فکر تخصصی، نشست های علمی ترویجی، کارگاه های آموزشی تخصصی و همایش های علمی پژوهشی از جمله خدمات این طرح است.

در ادامه این نشست استاندار اصفهان، حجت الاسلام ارزانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حجت الاسلام عروجی و سایر مسئولین حاضر در این نشست به بررسی جزئیات تفاهم نامه پرداختند.

کد خبر 316352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.