توسعه پایگاه های بسیج در دل بازار

رئیس بسیج اصناف استان اصفهان با اشاره به سیاست جذب بسیج و افزایش مشارکت جوانان در امور مرتبط با این نهاد اظهار کرد: سازمان بسیج اصناف کشور تصمیم گرفته است که برای افزایش مشارکت بازاریان در فعالیت های فرهنگی و علمی پایگاه های جدید در دل بازار تاسیس کند. 

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا امانی به مناسبت روز بزرگداشت بسیج اصناف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارم شهریور ماه سالگرد شهادت حاج مهدی عراقی یکی از بازاریان به نام تهران بود که در جریان مبارزات انقلابی در کنار رهبر فقید انقلاب قرار گرفتند و در جبهه حق علیه باطل جنگیدند.
وی با اشاره به رشادت های این شهید در زمان تبعید امام خمینی (ره) و شهادت حاج مهدی عراقی و فرزندشان به دست منافقین اظهار کرد: اهمیت حاج مهدی عراقی برای امام (ره) به اندازه ای بود که خود در مراسم تشییع جنازه این شهید بزرگوار شرکت کردند.
رئیس بسیج اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: به مناسبت روز بسیج اصناف برنامه های متعدد فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و یادواره شهدا در سطح استان اصفهان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ پایگاه بسیج در سطح استان اصفهان در حال فعالیت هستند، افزود: در هفته منتهی به روز بسیج اصناف برنامه های مختلفی در حال اجراست.
امانی همچنین از برگزاری مراسم روز بسیج اصناف در ساعت ۲۰ روز چهار شهریور خبر داد و گفت: هر ساله در این مراسم از شهدای چند صنف شناسایی و از خانواده های آنها قدردانی می شود.
رئیس بسیج اصناف استان اصفهان اظهار کرد:  امسال شاهد برگزاری یادواره شهدای صنف های ابزار صنعتی، ابزار ساختمانی، قفل و ولولا و لوازم التحریر در حسینیه رضوی خواهیم بود.
وی ادامه داد: ۲۲ تن از خانواده شهدای بزرگ صنوف ذکر شده، فعالان بسیج بازار و بسیجیان بازاری و معتمد و فعالان بسیجی اتحادیه های صنفی در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
امانی از دیگر برنامه های مرتبط با این روز را بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی اعلام کرد و گفت: سخنران ویژه این مراسم رئیس بسیج اصناف کشور است.
آموزش ۱۶ هزار نفر در دوره های فقه بازار و احکام کسب و کار
رئیس بسیج اصناف استان اصفهان با اشاره به اینکه براساس قانون نظام صنفی متقاضیان پروانه کسب ملزم به گذراندن دوره های فقه بازار و احکام کسب و کار هستند، اظهار کرد: حدود دو سال است که به صورت هماهنگ ۶ ساعت دوره برگزار در دوره های آموزش اتاق اصناف برگزار می کنیم و تا به امروز بیش از ۱۶ هزار نفر در این سه سال شرکت کردند.  
وی از دیگر اقدامات بسیج اصناف در استان اصفهان را برپایی نماز جماعت در بازارها و پاساژها عنوان کرد و افزود: کسبه و بازاریان همواره از پیشگامان نمازهای جماعت بوده اند.
امانی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی متعددی در بازار در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: امیدواریم نسل جدید جوانان که وارد عرصه کسب و کار در بازار می شوند توجه ویژه به آموزشها و احکام فقهی کسب و کار داشته باشند.
جانمایی پایگاه های جدید بسیج در دل بازار 
رئیس بسیج اصناف استان اصفهان با اشاره به سیاست جذب بسیج و افزایش مشارکت جوانان در امور مرتبط با این نهاد اظهار کرد: سازمان بسیج اصناف کشور تصمیم گرفته است که برای افزایش مشارکت بازاریان در فعالیت های فرهنگی و علمی پایگاه های جدید در دل بازار تاسیس کند.  
وی ادامه داد: این موضوع از سوی سازمان بسیج اصناف کشور به استانها ابلاغ شده و در حال بررسی برای اجراست.
امانی تصریح کرد: این پایگاه ها تمام فعالین صنفی که در آن محدوده قرار دارند را تحت پوشش قرار خواهند داد و به صورت شورایی اداره خواهند شد.
رئیس بسیج اصناف استان اصفهان گفت: لازم به ذکر است که پایگاه های بسیج ما در اتحادیه ها همچنان دایر خواهد ماند.
همکاری دستگاه های مختلف با بسیج اصناف
رئیس بسیج اصناف استان اصفهان با اشاره به  افزایش اختیارات قانونی بسیج در مباحث آموزشی و همچنین کمیسیون نظارت استان اصفهان در چند سال اخیر اظهار کرد: خوشبختانه همکاری های مثبت مجمع امور صنفی سابق و حمایت بازاریان در گذشته بسترهای خوبی را برای حرکت بسیج آماده کرده بود و افزایش اختیارات قانونی بسیج در دو سال گذشته باعث افزایش سرعت برنامه های بسیج و همکاری دستگاه های ذی ربط شده است.
امانی گفت: درخواست و خواهش ما این است سبقه اصناف و تجار در مباحث انقلابی حفظ و توسعه داده شود، در واقع این جوانان که در عرصه اقتصاد وارد شده اند، شرکت فعال و خوبی داشته باشند.

کد خبر 316344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.