دستگیری سارق اینترنتی در اصفهان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با سرقت اطلاعات حساب بانکی یکی از شهروندان اقدام به سرقت از حساب او کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی او مبلغ 50 میلیون ریال بصورت غیر مجاز برداشت شده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی ماموران این پلیس تحقیقات خود را در فضای سایبر آغاز و پس از بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته و جمع آوری اسناد و مدارک الکترونیکی نهایتاً متهم که خانمی 27 ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم که با مستندات پلیس روبرو شد به برداشت مبلغ 50 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب شاکی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: با اعتراف صریح متهم در این رابطه پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

مرتضوی اضافه کرد: رمز بانکی در واقع کلید پول های شما در بانک است که باید دقت کافی در نگهداری و انتخاب آن داشته باشید و سعی کنید از رمز های پیچیده ای از اعداد استفاده کنید و رمزهایی از قبیل تاریخ تولد یا شماره شناسنامه را انتخاب نکنید، همچنین رمزهای خود را در دوره های زمانی مشخص تغییر دهید.

کد خبر 316343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.