دستگاه ایرانی نقش‌دهنده ورق فولادی ساخته شد

کارشناس برق و اتوماسیون واحد ورق گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه گفت: با توجه به نیاز بازار و ارزش‌ افزوده بالایی که محصولات رنگی دارای پوشش فیلم دارند، واحد ورق گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه تولید ورق‌های نقش‌دار در شرکت را پایه‌گذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا داریوش احمدپور با تأکید بر اهمیت تولید محصولات متنوع فولادی در کشور اظهار داشت: با توجه به نیاز بازار و ارزش‌ افزوده بالایی که محصولات رنگی دارای پوشش فیلم دارند، واحد ورق گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه تولید ورق‌های نقش‌دار در شرکت را پایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به مراحل تولید این محصول، بیان داشت: شرکت سازنده ماشین نقش‌دهنده ورق به دلیل تحریم حاضر به ارائه خدمات نبود و به همین دلیل کارشناسان فولاد مبارکه تصمیم گرفتند با اتکا به دانش فنی و تجارب خود این دستگاه را به بهره‌برداری برسانند.

کارشناس برق و اتوماسیون واحد ورق گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه ادامه داد: به همین منظور ابتدا اشکالات موجود در سیستم سیالات -آب، برق، هیدرولیک، پنوماتیک- بررسی و رفع شد و در مرحله بعدی مشکلات مربوط به بخش‌های مکانیک، ابزار دقیق و همچنین برنامه‌های سیستم کنترل ماشین، برطرف شد.

وی تصریح کرد: بعد از انجام تمام مراحل ساخت دستگاه، کلیه حرکت‌های دستگاه تست و اصلاحات لازم روی برنامه‌ها و دستگاه‌های کنترلی آن انجام شد تا موفق به راه‌اندازی و تست سرد دستگاه مذکور شدیم.

احمدپور در خصوص کاربردهای این محصول، گفت: در فرایند تولید این محصول می‌توان نقش‌ها و الگوهای مختلف و متنوعی از جمله نقش چوب، نقش تیتانیوم و نقش سنگ را بر روی ورق اعمال کرد.

وی به مهم‌ترین کاربردهای ورق نقش‌دار اشاره کرد و تصریح کرد: از این ورق‌ها با توجه به نوع نقش اعمال‌شده می‌توان در تولید بدنه انواع لوازم‌خانگی مثل یخچال و لباسشویی، دکوراسیون داخلی منازل و بخش‌های داخلی سالن اجلاس و نمای داخلی ساختمان‌ها بهره برد.

کارشناس برق و اتوماسیون واحد ورق گالوانیزه و رنگی فولاد مبارکه اضافه کرد: در صورت تأمین فیلم PET با خاصیت ضد اشعه ماورای بنفش می‌توان محصولات تولیدشده با این تجهیزات را در نمای بیرونی ساختمان‌ها نیز استفاده کرد.

وی پیرامون ظرفیت این دستگاه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌توان با این دستگاه با حدود ۲ هزار و ۸۰۰ متر در ساعت، ۱۳ تن محصولات نقش‌دار تولید کرد که در صورت نیاز بازار با انجام اصلاحات نهایی عملکرد ماشین، امکان افزایش تولید هم وجود دارد.

احمدپور تاکید کرد: تأمین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی یکی از اهداف اصلی شرکت فولاد مبارکه است و ایجاد تنوع در محصولات فولادی در راستای خودکفایی و شکوفایی هر چه بیشتر کشور در دستور کار این شرکت قرار دارد.

کد خبر 316324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.