اصفهان پیشتاز مناسب سازی معابر برای تردد معلولان است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: کلانشهر اصفهان پیشتاز مناسب سازی معابر و ساختمان های اداری برای رفت و آمد معلولان است و تاکنون اقدامات مؤثری را برای رفاه حال معلولان انجام داده است.

سید جمال الدین صمصام شریعت در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به عنوان متولی طراحی و تصویب معابر شهری، همکاری های خوبی با استانداری و بهزیستی در رابطه با مناسب سازی معابر برای سالخوردگان و معلولان داشته و اقدامات مفیدی را در سطح کلانشهر اصفهان انجام داده است و خوشبختانه بسیاری از طرح های ارایه شده توسط این معاونت، ملاک عمل قرار گرفته و اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان های اداری شهر اصفهان برای ورود و خروج معلولان مجهز به رمپ، آسانسور و دیگر موارد مورد نیاز است، اظهارکرد: در سطح پارکها، معابر و پیاده رو های شهر نیز برای تردد آسان معلولان و همچنین عبور آنها از خطوط عابر پیاده و رسیدن به پیاده رو اقدامات ویژه ای انجام شده که گزارش آنها به کمیسیون مربوطه در استانداری اصفهان ارایه شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه کلانشهر اصفهان را پیشتاز مناسب سازی معابر و ساختمان های اداری برای رفت و آمد معلولان خواند و خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون اقدامات مؤثری برای رفاه حال معلولان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بهینه سازی در این رابطه از نظر داخلی و خارجی مد نظر است، گفت: بهینه سازی خارجی همان معابر، پارکها، پیاده رو ها، خیابان ها و ساختمان های اداری است و منظور از بهینه سازی داخلی این است که داخل ساختمان های دولتی و اداری متعلق به شهرداری و حتی ساختمان هایی که بخش خصوصی به عنوان واحد مسکونی، تجاری و غیره ساخت و ساز می کنند، باید برای معلولان تجهیز شده باشد.

صمصام شریعت تصریح کرد: در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان یک نفر مهندس مشاور که خود از افراد معلول ویلچیر نشین است، حضور دارد که این مشاور هنگام تردد در سطح شهر، هر نقطه که نیاز به مناسب سازی داخلی و خارجی داشته باشد را گزارش می کند و ما نیز برای بهینه سازی منعکس می کنیم و البته در این زمینه پیشرفت های خوبی داشته ایم.

کد خبر 316282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.