طبق قانون با مشاغل مزاحم برخورد می شود

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان با اشاره به ایجاد مشکلات بهداشتی و زیست محیطی مشاغل مزاحم برای شهروندان، گفت: برخورد قانونی با مشاغل مزاحم طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها انجام می شود.

مسعود حیدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ماده ۵۵ قانون شهرداری ها از مشاغلی که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای شهر و شهروندان ایجاد می کنند، به عنوان مشاغل مزاحم یاد می کند و شهرداری طبق این قانون مکلف است به صاحبان این مشاغل اعلام کند که ظرف مهلت مقرر نسبت به جایه جایی محل فعالیت خود اقدام کنند.

وی افزود: چنانچه صاحبان این نوع مشاغل نسبت به اخطارهای اعلام شده از سوی شهرداری مقاومت کردند، شهرداری می تواند نسبت به تعطیل کردن آن محل اقدام کند.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: چنانچه پس از انجام این اقدام، شاکی وجود داشته باشد، می تواند تا مدت ۱۰ روز شکایت خود را اعلام کند تا در کمیسیون ۳ نفره ای که اعضای آن به انتخاب شورای اسلامی شهر است، موضوع بررسی شود، البته چنانچه تصمیم بر تعطیلی واحد صنفی مزاحم قطعی شد، متصدی باید سریعتر نسبت به جابه جایی محل فعالیت خود اقدام کند.

وی تصریح کرد: البته با توجه به اینکه مردم فهیم اصفهان چنین مواردی را رعایت می کنند، در همان مرحله اخطار نسبت به جابه جایی محل فعالیت خود اقدام می کنند.

حیدری با بیان اینکه به دنبال ایجاد شهرک های صنعتی کوچک در حاشیه شهر اصفهان، مشاغل مزاحم به تدریج به آنجا منتقل می شوند، گفت: برخورد قانونی با مشاغل مزاحم طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها انجام می شود.

کد خبر 316281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.