تداوم واردات گوشت قرمز تا تعدیل قیمت آن/ضرورت تقویت نظارت‌ها برای تامین دام زنده عیدقربان

استاندار اصفهان بر ادامه واردات گوشت قرمز به میزان بیشتر و تکمیل سیکل توزیع جهت تعدیل قیمت این کالا تاکید کرد و گفت: با تقویت نظارت اصناف و تعزیرات حکومتی می توان برای تامین دام زنده عید قربان و اقلام مورد نیاز ماه محرم بازار را به خوبی کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به اولین جلسه مدیریت استان در دولت دوازدهم، اظهار داشت: امیدوارم که روزهای بهتر و هموارتر پیش روی مردم باشد و مسئولان با هماهنگی، همکاری و تعامل بیشتری به خدمت رسانی مشغول شوند.
وی بر آنالیز قیمت گوشت قرمز از تولید تا توزیع تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از افزایش گوشت قرمز، واردات گوشت در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار اصفهان بر ادامه واردات گوشت قرمز به میزان بیشتر تاکید کرد و بیان داشت: سیکل توزیع جهت تعدیل قیمت این کالا باید تکمیل شود و توزیع به صورت منظم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه میزان واردات باید به صورتی باشد که بتواند بر روی قیمت تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: واردات به هر میزان به هر حال تاثیر روانی خود را روی بازار خواهد گذاشت.
زرگرپور بر نظارت بیشتر بر توزیع گوشت های وارداتی برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از فروشندگان تاکید کرد و افزود: باید بند بند قوانین به خوبی اجرایی شود تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.
وی همچنین بر تامین دام زنده برای عید قربان و اقلام مورد نیاز برای ماه محرم همراه با تقویت نظارت و کنترل تاکید کرد و گفت: با تقویت نظارت ها، اصناف و تعزیرات حکومتی می توانند بازار را به خوبی کنترل کند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مواد غذایی به فراوانی موجود است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته قیمت گوشت قرمز تثبیت شده است و سیاست ما در خصوص این کالا واردات بیشتر است تا تعدیل قیمت صورت گیرد و این اقدام باید با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد تا به نتیجه مورد نظر برسد.

وی با بیان اینکه به منظور تنظیم بازار تاکنون ۱۱۸۳ تن شکر توزیع شده است، افزود: شکر موجود در سازمان غله باید بسته بندی و در شبکه فروش قرار گیرد و در این خصوص اطلاع رسانی کافی و اعلام عمومی لازم و ضروری است.
زرگرپور با اشاره به گزارش بانک مرکزی، اظهارداشت: تورم از سال ۹۲ تاکنون کاهش داشته ولی از دی ماه سال ۹۵ مقداری روند صعودی داشته است و در این میان خوراکی ها، مسکن و بخش بهداشت و درمان بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

کد خبر 316256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.