شهرک سلامت اصفهان تحقق بخش توسعه گردشگری سلامت

با بهره برداری از مرحله نخست شهرک سلامت، استان اصفهان قطب گردشگری سلامت کشور می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، این استان به عنوان یکی از قطب‌های درمانی و گردشگری کشور با ظرفیت های متعدد، نقش بسزایی در جذب گردشگر درمانی دارد که افتتاح شهرک سلامت زمینه توسعه این صنعت گردشگری را در کشور فراهم کرده است.

شهرک سلامت در پنج مرحله شامل ۳۳ درمانگاه تخصصی، ۲۵ پارکلینیک، هتل پنج ستاره ۱۲ طبقه، بیمارستان هزار تختخوابی و مجموعه پارکینگ ها طراحی شده است که  قرار است مرحله نخست آن با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری برسد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : مرحله نخست شهرک سلامت با ۸۴هزار مترمربع زیربنا و چهار هزار میلیارد ریال هزینه افتتاح می شود.
کیانوش جهانپورمی افزاید: این مرحله شامل درمانگاه های ارتوپدی، مرکز جامع زنان و مامایی، مراکز جامع تخصصی و مطب های شخصی است.
شهرک سلامت طرحی منحصر به فرد در کشور است که مهمترین هدف ساخت آن  ارایه خدمات ملی و منطقه ای به گردشگران سلامت و کاهش بار ترافیکی و سفرهای شهری اصفهان است.
مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز یکی از مهمترین اهداف ساخت این شهرک را پذیرش بیماران کشورهای همسایه و دیگر شهرهای ایران، در قالب گردشگری سلامت اعلام و تصریح کرد : این طرح با دریافت نشان استانداردهای بین المللی و با استفاده از مجرب ترین پزشکان داخلی و خارجی مانند پروفسور سمیعی جراح بزرگ مغز و اعصاب دنیا به بیماران خدمات رسانی می کند.

 سرمایه گذار شرکت بین المللی این شهرک هم با تشریح جزییات این طرح گفت : ۶۰۰ میلیارد تومان در شهرک سرمایه گذاری شده و علاوه بر جذب سرمایه خارجی، ۴۵۰۰ شغل مستقیم برای مجموعه پزشکی و پیرا پزشکی ایجاد می کند.

به گفته مسعود صرامی این طرح سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شد و باید در مدت ۲ سال و نیم به پایان می رسید اما به علت اینکه در کشور قانون ایجاد و بهره برداری شهرک های سلامت را نداریم در ساخت و دریافت برخی مجوزها دچار مشکل شدیم.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان، هم شهرک سلامت را امتیازی ویژه برای این کلانشهر دانست و گفت : کشورهای عربی و اسلامی می توانند کشورهای هدف گردشگری سلامت اصفهان شوند.

 گردشگری سلامت که این روز ها با عنوان صادرات نامرئی مطرح شده، صنعتی است که بدون خروج کالا از کشور، ارز وارد کشور می کند که براساس بررسی ها این نوع گردشگری در مقایسه با انواع دیگر گردشگری ارزآوری ۳برابری برای کشور دارد.
۲۰
شهر جهان با اصفهان عقد خواهر خواندگی دارند که این مهم  می تواند با وجود شهرک سلامت به رشد این صنعت کمک کند تا گردشگرانی از کشور های حوزه خلیج فارس، خاورمیانه و شرق آسیا آوازه تبحر پزشکان ایرانی به خصوص اصفهانی، را در جهان منعکس کنند.

کد خبر 316234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.