شهرستان گلپایگان بزرگترین صادر کننده تخم مرغ

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: شهرستان گلپایگان بزرگترین صادر کننده تخم مرغ استان به شهرهای و استان‌ها کشور است و نظارت بر واحدهای مرغداری به صورت مستمر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در جلسه بررسی مدیریت بحران شهرستان اظهارداشت: اداره کل استان اعتبارات مدیریت بحران ادارات شهرستان را تخصیص داده است و ضروری مسؤولان برای تملک اعتبارات اقدام کنند.

وی به کمبود اعتبارات در ادارت گلپایگان پرداخت، و افزود: سال‌های متوالی خودروی جدیدی تحویل ادارات شهرستان نشده است.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: مسیرهای ورودی شهر نشان از فرهنگ هر شهری است، نخاله‌های ساختمانی پس از تخلیه در اطراف شهر تسطیح شود.

در ادامه مسعود غفاری اظهار داشت: اپیدمی بیماری‌ آنفولانزا و تب برفکی و... خاص یک شهرستان، استان نیست، این بیماری‌ها به علت  حمل و نقل و تبادلات انتقال داده می‌شود.

وی گفت: فعالیت ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در محیط گرم و در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد از بین می‌رود اما به دلیل صنعتی بودن و پایدار بودن شرایط نفوذ بیماری آنفولانزا امکان پذیر است.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: کانون بیماری حاد پرندگان مرداد ماه سال جاری در استان آذرباییجان غربی، قم، قزوین، خراسان رضوی،   آذرباییجان شرقی، قزوین و مرکری وجود داشته است و استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن درحاشیه استان مرکزی و قم  امکان بروز بیماری آنفولانزای مرغی وجود دارد.

وی بیان داشت:  شهرستان گلپایگان بزرگترین صادر کننده تخم مرغ استان به شهرهای و استان‌ها کشور است و نظارت بر واحدهای مرغداری به صورت مستمر انجام می‌شود.

کد خبر 316232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.