25درصد طلاق های اردستان در یکسال اول زندگی اتفاق می افتد

اردستان-فرماندار اردستان به معضل گفت:به دلیل عدم مهارت زندگی 25 درصد طلاق ها در یکسال اول زندگی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان علیرضا غیور پیش از ظهرامروز در جلسه کارگروه اجتماعی در فرمانداری اردستان باتوجه به اینکه جمعیت اردستان روبه پیری میرود، افزود: متاسفانه خانواده ها علاقه به فرزند آوری نشان نمی دهند که باید دراین رابطه ترغیب شوند.

وی بابیان اینکه شاهد افزایش طلاق در سال 95 نسبت به مشابه سال گذشته هستیم گفت:25 درصد طلاق ها در مدت یکسال پس از دوران عقد صورت گرفته است.

فرماندار اردستان آموزش قبل از ازدواج را بسیار مهم عنوان کرد و گفت:اگه افراد به وظایف زناشویی خود آگاه باشند و به 5 بلوغ برای زندگی مشترک برسند و بعد ازدواج کنند شاهد طلاق به این سبک نخواهیم بود.

وی کاهش ازدواج و عدم تمایل به زندگی مشترک را به دلیل عدم مهارت همسر گزینی دانست و اظهارکرد:فرهنگ مشاوره قبل و بعد از ازدواج درشهرستان ایجاد نشده است و باید در این زمینه تلاش و جدیت صورت بگیرد

غیور با اشاره به اینکه در قرآن نیز بحث آموزش تاکید شده است گفت:در شهریور ماه آموزشی دراین رابطه برای والدین برگزارشود تا خانواده ها در این رابطه آگاهی یابند.

وی با بیان اینکه باید ازدواج آسان را دربین جوانان ترویج دهیم افزود: باید پیرامون دلایل طلاق درشهرستان ازجمله عدم تفاهم و هم کفر بودن،مشکل اقتصادی،خیانت و اعتیاد بیشتر کار و بررسی شود و در جهت رفع آن اقدام شود.

فرماندار اردستان طلاق را مهمترین آسیب اجتماعی درشهرستان عنوان کرد و افزود:یکی از ارکانی که میتوانند دراین رابطه کمک کند کارشناسان دینی هستندو به طور آشکار و دراین راستا هم از ظرفیت این عزیزان استفاده خواهد شد.

وی باتوجه به اینکه شهرستان اردستان دارای فرهنگ دینی و مذهبی بالایی است و نباید طلاق به این اندازه باشد، خاطرنشان کرد: مدیران همه توان خود را جهت ابن عارضه در شهرستان به کار بگیرند.

کد خبر 316223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.