برگزاری نخستین جلسه کمیته کاهش مرگ و میر اورژانس استان اصفهان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از برگزاری نخستین جلسه کمیته کاهش مرگ و میر فوریت‌های پزشکی این استان با هدف ارتقاء کیفیت ماموریت‌های احیای قلبی ریوی اورژانس پیش‌بیمارستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، غفور راستین اظهار کرد: روز گذشته نخستین جلسه کمیته کاهش مرگ و میر اصفهان با هدف افزایش کیفیت ماموریت‌های احیای قلبی ریوی اورژانس پیش‌بیمارستانی و با حضور مسولین و کارشناسان ستادی در مرکز تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه دلایل ناموفق بودن برخی از ماموریت‌های احیا بر اساس بررسی های به عمل آمده و نظرسنجی‌های پرسنلی و مردمی بررسی و تحلیل شد و راهکارهایی در این خصوص پیشنهاد شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد که شهرستان‌های تابعه استان، هر ماهه لیستی از شماره تماس امدادخواهانِ ماموریت‌های احیای موفق و ناموفق را به واحد آمار استان تحویل دهند؛ در ادامه نیز کارشناسان ارزیابی ضمن بررسی مستندات کلیه موارد احیاء با امدادخواهان تماس گرفته و نتایج بررسی ها در جلسات این کمیته مورد تحلیل قرار ‌گیرد.

راستین خاطرنشان کرد: تاکنون براساس نظرسنجی های انجام شده از پرسنل و امدادخواهان، عوامل مختلفی همچون انگیزه پرسنل، زمان طلایی در ایست قلبی تنفسی، نظارت‌ها و آموزش پرسنل و پروتکل‌ها و دستورالعمل ها در کمیت و کیفیت اجرای عملیات احیای قلبی و ریوی تاثیر داشته است.

کد خبر 316222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.