سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن برگزار می شود

کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن، یک کنفرانس دوسالانه است که اکنون با پشتوانه برگزاری موفق دو دوره کنفرانس قبلی، سومین آن را دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری انجمن فیزیک ایران در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آذر ۱۳۹۶ برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا، امروزه شتابگرهای ذرات از پیشرفته‌ترین دستاوردهای علمی و فناوری است که در رده‌های مختلف و برای مقاصد گوناگون ساخته می‌شوند. شتابگر LHC در CERN از بزرگترین و پیشرفته‌ترین آنهاست که برای مطالعات فیزیک ذرات در انرژی‌های بالا ساخته شده است و نتایج آزمایش‌های آن در گسترش مرزهای دانش فیزیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، شتابگرها کاربردهای بسیار متنوعی از جمله در شاخه‌های مختلف علوم، فناوری و پزشکی دارند به‌طوری که نیاز به ساخت و ارتقاء فناوری شتابگرها در ابعاد و رده‌های مختلف انرژی و برای ذرات گوناگون رو به افزایش است.
خوشبختانه بیش از یک دهه است که در ایران نیز فعالیت‌های مناسبی برای ساخت و توسعه شتابگرهای ذرات آغاز شده است. مطالعات قابل توجهی در زمینه‌های اصول فیزیکی و اساس کار انواع شتابگرها، روش محاسبات و استفاده از نرم‌افزارهای ویژه طراحی وسایل و قطعات شتابگرها و بررسی دینامک باریکه ذرات در کنار گسترش فناوری‌ها و ساخت دستگاه‌های مرتبط توسط گروه‌های پژوهشی در مراکز تحقیقاتی مختلف و دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.

ویژگی بین رشته‌ای این دانش، گسترش فعالیت‌های پژوهشی در زمینه‌های نظری، محاسباتی، ساخت و کاربردهای شتابگرها از یک طرف و نیاز کشور به شتابگرها در زمینه‌های مختلف از طرف دیگر، برگزاری چنین کنفرانس‌هایی را ضروری ساخته است.

کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن، یک کنفرانس دوسالانه است که اکنون با پشتوانه برگزاری موفق دو دوره کنفرانس قبلی، سومین آن را دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری انجمن فیزیک ایران در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آذر ۱۳۹۶ برگزار خواهد کرد.

هدف از برگزاری این کنفرانس گردآوری پژوهشگران و متخصصان این حوزه به منظور به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی و تجربیات خود در زمینه شتابگرها، ایجاد فرصت برای همکاری بین گروه‌های تحقیقاتی، آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با پژوهش‌ها و پژوهشگران در این زمینه تحقیقاتی و کمک به گسترش و پیشرفت شتابگرها در محورهای ذیل در کشور است.

 از محورهای کنفرانس می توان به فیزیک شتابگرها، طراحی و ساخت انواع شتابگرها و تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابگرها در علوم، صنعت و پزشکی اشاره کرد.

کلیه علاقمندان به شرکت در کنفرانس و مقاله دهندگان باید پرسشنامه ثبت‌نام در کنفرانس را تکمیل کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  ۰۳۱۳۳۹۱۳۷۳۴ و ۰۳۱۳۳۹۱۲۳۷۵ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس کانال تلگرام کنفرانس: @Iranpac۲۰۱۷ مراجعه کنند.

کد خبر 316163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.