۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
شغل‌های خانگی در سال ۲۰۱۷

درباره اهمیت کسب و کارهای خانگی، بحث های فراوانی وجود دارد. امروزه کسب و کار خانگی از بخش های حیاتی و ضروری فعالیت های اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب می شود.

مجله خبری ایمنا: درباره اهمیت کسب و کارهای خانگی، بحث های فراوانی وجود دارد. امروزه کسب و کار خانگی از بخش های حیاتی و ضروری فعالیت های اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب می شود. کسب و کارهای خانگی از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات موجب تنوع زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور می شوند. همچنین برای جوانان کسب و کارهای خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی کسب و کار شخصی است؛ زیرا راه اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع کسب و کار، آسان است.

به عنوان نمونه شما می توانید با یک دستگاه رایانه و یک خط تلفن، کسب و کار اینترنتی راه بیندازید و خدمات مختلفی را به مردم عرضه و از این راه کسب درآمد کنید. امروزه کسب و کارهای خانگی در مقایسه با کسب و کارهای دیگر، به دلیل تنوع در عرضه محصولات و خدمات یا تنوع در زمان و مکان عرضه خدمات و محصولات، طرفداران زیادی پیدا کرده است و بسیاری از دولت ها سعی می کنند آن را در میان اقشار مختلف رواج دهند.
با داشتن توانایی های مناسب، هر کس می تواند یک شغل خانگی قانونی برای خود راه اندازی کند.
تا چند دهه پیش اکثر فرصت های شغلی برای کار در خانه درآمد چشمگیری نداشتند و تا پیش از پیدایش اینترنت سوا کردن پیشنهادهای شغلی آغشته به کلاهبرداری از فرصت های شغلی حقیقی کاری دشوار بود. بعضی از این دام های شغلی از گذشته نیز وجود داشتند، مانند مشاغلی که از شما می خواهند یک چک بی محل بکشید، خرید و فروش های مشکوک اینترنتی کنید یا مشاغلی که از شما می خواهند پیش از آنکه سوی کرده باشید مبلغی را صرف هزینه یادگیری یا خرید مواد اولیه برای کار کنید.
با همه این اوصاف مشاغل مشکوک در سال 2017 نیز همچنان به حیات خود ادامه می دهند؛ اما بهبود تکنولوژی و تولد شبکه های اجتماعی راهنمای ما در شناخت مشاغل خوب و قانونی هستند. حال به بررسی ده شغل خانگی با بیشترین کارایی در سال 2017 می پردازیم:

دستیار مجازی
از آنجا که تجارت های زیادی امروزه به طور نسبی یا کامل از طریق اینترنت فعالیت می کنند، عجیب نیست که تعداد کثیری دستیار مجازی برای سازماندهی و انجام امور اجرایی استخدام شوند. براساس اظهارنظر انجمن بین المللی دستیاران مجازی این افراد صاحب کاران شخصی به حساب می آیند که به مشتریان زیادی در صنایع متنوع خدمات ارائه می دهند.

10 شغل خانگی که در سال 2017 کارایی داشته اند


با وجود این شغل دستیار مجازی تنوع گسترده ای دارد که می تواند وظایفی چون ارسال و دریافت ایمیل، گسترش تجارت، پاسخ به سوال های رسانه ای و تولید محتوا و... را شامل شود.

مترجمی یا نسخه نویسی پزشکی


وظیفه این افراد گوش دادن به صدای ضبط شده پزشکان درباره بیماری مراجعان و تبدیل آن گفته ها به گزارش ها و پرونده های پزشکی برای ارائه و ارسال به دیگر پزشکان و بیمارستان هاست.
با اینکه بسیاری از این نسخه نویسان در بیمارستان ها یا مراکز پزشکی کار می کنند، بسیاری از آن ها می توانند در خانه کار کنند. به این صورت که پرونده ها را تکمیل کرده و به مرکز کارشان تحویل می دهند.
مترجمان پزشکی تنها به میز، کامپیوتر و هدفون نیاز دارند. البته پس از گذراندن دوره آموزش مترجمی پزشکی.
طی مشورتی که با یکی از آشنایان، در سازمان های علوم پزشکی داشتیم، متوجه شدم که این شغل هنوز در کشور ما جایگاهی ندارد و بیشتر این کار را منشی ها انجام می دهند.

مترجم
براساس آمار کمیته کارگران آمریکا (BLS) اغلب مترجمان در خانه و با سررسیدهای زمانی معین کار می کنند. اگرچه برخی افراد به مدرک مترجمی زبان نیاز دارند، اما مهم ترین ابزار برای مترجم دانستن حداقل دو زبان است.
براساس یادداشت های کمیته (BLS) تقریبا 20 درصد از مترجمان به صورت آزاد کار می کنند. در آمد متوسط سالانه برای شغل مترجمی 42 هزار و 420 دلار آمریکا در سال 2013 بوده است، اگرچه 10 درصد برتر در این شغل به طور متوسط 77 هزار و 140 دلار در سال درآمد داشته اند.

طراح و توسعه دهنده وب


شما به راحتی می توانید وب سایت خودتان را طراحی کنید، اگر حوصله و زمان زیادی برای یادگیری از طریق اطلاعات رایگان در اینترنت دارید. اما بسیاری از مردم آمادگی یا زمان لازم برای طراحی سایت خود را ندارند و به همین علت تعداد زیادی از افراد برای دیگران طراحی وب انجام می دهند.
براساس آمار BLS حدود 25 درصد از طراحان وب به صورت خویش فرما کار کرده و تنها به یک لپ تاپ و اینترنت پرسرعت نیاز دارند.
میانگین دستمزد طراحان وب 63 هزار و 160 دلار در سال 2013 بوده و 10 درصد برتر فعال در این عرصه توانسته اند به طور میانگین 110 هزار و 350 دلار درآمد سالیانه کسب کنند. برای شروع کار در این زمینه به مدرک سطح بالای کامپیوتر نیاز ندارد. تنها چیزهای لازم، گذراندن دوره آموزشی، تجربه اجرایی و رزومه ای از چندین سایت موفق که طراحی کرده اید، است.

برنامه ریز سفر
با اینکه انتظار می رود از تقاضای عمومی برای گردشگری و سفر در دهه آینده کاسته شود، اما فرصت های شغلی برای فعالان این عرصه که بتوانند در فضای مجازی بازاریابی کنند، همچنان وجود دارد. براساس مطالعات BLS بهترین دورنمای شغلی در این عرصه در انتظار کسانی است که در گردشگری نواحی خاصی از جهان خبره باشند، تجربه ماجراجویی و راهنمایی تورهای گردشگری را داشته باشند یا کسانی که در ساماندهی سفرهای گروهی تخصص داشته باشند.

10 شغل خانگی که در سال 2017 کارایی داشته اند


حدود 12 درصد از کارکنان این عرصه خویش فرما هستند و مابقی در استخدام آژانس های گردشگری و مسافرتی به کار مشغول اند.

برنامه ریزان گردشگری درآمد متوسط 34 هزار و 530 دلار در سال 2012 داشته اند.

نویسنده مستقل

(نویسنده ای که به هیچ گروه یا جناح فکری وابسته نباشد).

امروزه بیشتر از هر زمانی به نویسندگان برای تنظیم اخبار و مقالات، تولید محتوا و بیان ایده های خلاقانه برای پر کردن صفحات معتبر فضای مجازی نیاز است. نویسندگان زیادی در خانه به کار مشغول اند و همه روزه به تعداد آن ها افزوده می شود.

با اینکه داشتن تجربه نویسندگی در این حرفه به فرد کمک شایانی می کند، اما چیزی که برای موفقیت در این زمینه کاری نیاز دارید، جاه طلبی و توانایی نگاه به مسائل روز از زاویه متفاوت و بکر است.

مدیریت شبکه اجتماعی

تقریبا تمام کسب و کارهای بزرگ در شبکه های اجتماعی برای دستیابی مستقیم به مشتریان و تبلیغات بدون نیاز به هزینه، فعالیت می کنند؛ اما لزوما تمام آن ها فردی مشخص برای مدیریت پروفایل شبکه های اجتماعی خود ندارند. این دلیلی است که بیشتر اشخاص را واداشته است تا خودشان شروع به بازاریابی برای خود به عنوان مدیر شبکه اجتماعی کنند تا به صاحبان کسب و کارها در توسعه فعالیت ها و نیل به اهدافشان کمک کنند.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که خود شما باید با فرستادن درخواست کار به صاحبان بنگاه ها در یافتن این شغل پیش قدم شوید.

ثبت اطلاعات

طیف گسترده ای از تجارت ها به کارکنانی برای ثبت اطلاعات در سیستم های خود نیازمند هستند. خواه این اطلاعات لیست موجودی کالاها باشد، خواه برنامه ریزی تجارت های آتی یا اطلاعات تحلیل عملکرد بنگاه. مهارت در تایپ و یک کامپیوتر، مهم ترین ملزومات این شغل است. اکثر ثبت کنندگان اطلاعات می توانند در خانه مشغول به کار باشند.

براساس آمارهای BLS کارکنان بایگانی اطلاعات، دستمزد تقریبی 28 هزار و 470 دلار در سال 2013 داشته اند و 10 درصد برتر حاضر در این شغل 42 هزار و 470 دلار در سال کسب درآمد کرده اند.

پاسخگوی تلفنی

بسیاری از کسب و کارها به افرادی برای پاسخگویی تمام وقت به تماس ها برای راهنمایی مشتریان نیاز دارند؛ اما از زمانی که اغلب کسب و کارها به صورت اینترنتی خدمات ارائه می دهند، این شغل به سمت فعالیت در خانه هدایت شده است.

10 شغل خانگی که در سال 2017 کارایی داشته اند

پاسخگوی تلفنی خوب به کامپیوتر و تلفن با کیفیت صدای واضح و احتمالا نرم افزار مخصوص نیاز دارد.

و بنویس

(کسی که در اینترنت تولید محتوا و متن می کند.)

وب نویسی مانند بقیه مشاغلی که تاکنون معرفی کرده ایم نیست. بسیاری از وب سایت ها تا سال ها پس از فعالیت هم هیچ درآمدی ندارند. با این وصف و بنویسی به طور قطعی یک شغل به حساب نمی آید. اما پتانسیل زیادی برای وب نویسانی که بتوانند مخاطب جذب کنند و سایت خود را پیشرفت دهند، وجود دارد. راه های زیادی برای درآمدزایی از این راه هست که از جمله آن ها می توان به تبلیغات یا فروش محصول اشاره کرد.

یافتن شغل خانگی مناسب


به جز مشاغل خانگی که معرفی کردیم، کسب و کارهای خانگی دیگری نیز وجود دارند که می توانید با جست و جویی مختصر در اینترنت آن ها را بشناسید. زمانی که به دنبال یک شغل خانگی هستید، تهیه رزومه کاری دشوار است؛ اما داشتن تجربه در زمینه کارهای خانگی بسیار راهگشاست.

آیا شغل خانگی که انتخاب می کنیم، یک دام است؟


با اینکه مشاغل خانگی قانونی زیادی وجود دارند، اما برخی افراد از این فرصت برای کلاه برداری استفاده می کنند. با این حال این وظیفه شماست که مشاغل آغشته به کلاه برداری را شناسایی کرده و کنار بزنید.
برای یافتن یک شغل خانگی بهتر است این سه مرحله را طی کنید.

تحقیق، تحقیق، تحقیق


بسیار مهم است که بدانید برای چه شرکت یا فردی کار می کنید. وقتی شغلی یافتید با علاقه به آن بپردازید و به خوبی درباره آن تحقیق کنید.
در اینترنت درباره آن شغل جست و جو کرده و نظرات خوب و بد دیگران را بخوانید و با دیگر مشاغل مقایسه کنید.
تشکیلات مرکزی و اصلی شغل خود را بشناسید. تمام بنگاه هایی که به استخدام نیرو اقدام می کنند، بی شک کارکنان باسابقه نیز دارند. با این کارکنان ارتباط برقرار کنید و درباره سازمان مرکزی از آن ها پرس و جو کنید. چنانچه آن ها از توضیح درباره تشکیلات مرکزی طفره رفتند، این را علامت هشدار در نظر بگیرید.

پیش از تقبل هرگونه هزینه با دقت فکر کنید.
برخی مشاغل خانگی در ابتدا از شما می خواهند که مواد اولیه کار را از آن ها خریداری کنید. این بدان معنا نیست که آن ها کلاه بردار هستند؛ اما به مثابه علامت خطر است. خیلی مهم است که بدانید چه چیزی می خرید؟ و از چه کسی خریداری می کنید؟ همچنین درباره شرایط برگرداندن این مواد اولیه در صورت به دست نیاوردن درآمد نیز سوال کنید.
در پایان باید گفت که توانایی کار در خانه روایی بسیاری از افراد حداقل برای دوره های خاصی از زندگی شان بوده و به مدد تکنولوژی این امر محقق شده است. اما فراموش نکنید که برای کار در خانه شما نیاز دارید که تکنولوژی و توانایی های فردی خود را به خوبی بشناسید.

منبع:ماهنامه معیشت 

کد خبر 316162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.