رباتی که متن را به زبان اشاره‌ تبدیل می کند

گروهی از متخصصان دانشگاه آنتورپ بلژیک یک بازوی رباتی را توسعه دادند که قادر است متن را به زبان اشاره تبدیل کند. اولین نمونه از این بازوی رباتی که ASLAN نام دارد، با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده و قادر است متن را به علائم زبان اشاره تبدیل کند.

به گزارش گروه علم وفناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از سی‌نت، این ربات از طریق کامپیوتر به یک شبکه محلی متصل می‌شود و کاربران شبکه می‌توانند متون موردنظر را برای آن ارسال کنند تا متن را به صورت علائم زبان اشاره نمایش دهد. در حال حاضر این بازوی رباتی از یک سیستم الفبایی موسوم به fingerspelling استفاده می‌کند که در آن هریک از حروف الفبا توسط حالت خاصی از قرارگیری انگشتان، نمایش داده می‌شود. 
این بازوی رباتی از ۲۵ قطعه پلاستیکی تشکیل شده که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند. همچنین برای حرکت انگشتان و سایر اجزای آن از ۱۶ موتور و سه کنترل‌کننده موتور به علاوه مجموعه‌ای از تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌شود. 
به گفته محققان چاپ قطعات بازو مجموعا ۱۳۹ ساعت زمان می‌برد و برای سرهم کردن این قطعات نیز ۱۰ ساعت زمان لازم است. 
هدف محققان از ساخت این بازوی رباتیک، کمک به افراد ناشنوایی بوده است که در موقعیت‌های مختلف مانند دادگاه یا کلاس درس نیاز به یک مترجم زبان اشاره دارند.
محققان در تلاشند تا کار خود را توسعه دهند و یک ربات مجهز به دو بازو بسازند که قادر است حالات چهره را نیز شبیه‌سازی کند تا بتواند از پس تمام پیچیدگی‌های زبان اشاره برآید. 

کد خبر 316070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.