دروازه شمال شهر اسطوره ای اصفهان احیا شد/ ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای تحول در ورودی شهر

شهردار اصفهان گفت: در روزهای اول خدمتم در شهرداری قول دادم که در شهر اصفهان به عنوان شهر اسطوره ایی و کهن شهر دروازه ها و دیوارهای قدیم را احیا کنم که خوشبختانه برای اولین بار در کشور این درایگاه ورودی شهر ساماندهی و احیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه افتتاح پروژه مجموعه پل ها و میدان استقلال اظهارکرد: این ابرپروژه شامل هشت پل است که پل ششم آن برای اولین بار در اصفهان با تکنولوژی خاصی انجام شد.

وی افزود: یکی از دغدغه های مدیران شهری و استانی این بود که ایستگاه اصلی تمام تاسیسات اصلی و مادر شهر اصفهان مانند آب، برق، گاز و مخابرات در زیر میدان استقلال قرار داشت بنابراین انجام این پروژه خیلی سخت به نظر می آمد.

شهردار اصفهان ادامه داد: پیش بینی شده بود حدود یک سال برای جابجایی این تاسیسات زمان برده شود و جانمایی جدید برای آن در نظرگرفته شود که در این راستا دستگاههای مختلف همکاری کردند و کل پروژه در یک بازه زمانی یک سال و اندی به اتمام رسید.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: این پروژه مدتی است که به اتمام رسیده است و در اختیار شهروندان قرار گرفته اما منتظر بودیم تا افتتاح رسمی پروژه را با حضور یکی از مقامات کشوری انجام دهیم ولی با توجه به جلسات رای اعتماد به وزیران، این پروژه را بدون حضور مقامات کشوری به بهره برداری رساندیم.

 وی اظهارکرد: مجموعه پل ها و میدان استقلال این یک ابرپروژه است که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به همراه اجرای درایگاه ورودی برای آن هزینه شده است.

شهردار اصفهان بیان کرد: در روزهای اول خدمتم قول دادم که در شهر اصفهان به عنوان شهر اسطوره ایی و کهن شهر دروازه ها و دیوارهای قدیم را احیا کنم خوشبختانه برای اولین بار در کشور این درایگاه ورودی شهر ساماندهی و احیا شد.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: با استفاده از طراح مجرب  ساماندهی ۱۱ ورودی شهر طراحی شد که ساماندهی ۴ ورودی در اولویت قرار گرفت.

وی اظهارکرد: ۲ ورودی شهر اصفهان شامل ورودی استقلال و اشکاوند ساماندهی شد و درایگاه تشریفات نیز از فرودگاه به سمت اصفهان انجام خواهد شد که طراحی آن نیز به اتمام رسیده و طراحی بسیار زیبایی دارد که طی ۲ الی ۳ هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: ورودی چهارم نیز از سمت شیراز به اصفهان خواهد بود که ساماندهی آن در دستور کار است.

شهردار اصفهان به مشخصات فنی مجموعه پل ها و میدان استقلال اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه در مرداد ماه ۹۴ آغاز و بعد از گذشت ۲ سال در مرداد ماه ۹۶ به اتمام رسید.

شهردار اصفهان بیان کرد: پروژه استقلال شامل پل رفت و برگشت از خیابان امام خمینی به سمت شاهین شهر، و سه پل روگذر از سمت بلوار دانشگاه به بلوار آزادگان و سه پل زیر گذر در امتداد رینگ چهارم است.

 جمالی نژاد همچنین پل روگذر قطار شهری از خیابان امام خمینی به سمت شاهین شهر را پروژه ایی مجز دانست وگفت: حجم خاک برداری آن بیش از ۴۴۰ هزار متر مکعب و آسفالت ریزی حدود ۴۰ هزار تن و آرماتور بندی آن حدود هشت هزار تن بود.

وی تصریح کرد: آزاد سازی آن با هزینه ۴۰ میلیارد تومان انجام شد که در این راستا قسمتی عظیمی از رینگ چهارم و تا سه راهی معلم نیز آزاد شد .

شهردار اظهار کرد:  هزینه اجرایی این پروژه در حدود ۹۰ میلیارد تومان و برای جابجایی تاسیسات بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شد.

جمالی نژاد یادآور شد:  این پروژه مفتخر به دریافت جایزه جهانی سومین دوره خشت طلایی در سال ۲۰۱۶ شد.

وی  گفت: درایگاه ورودی نیز مجزا اعتباراتی را به خود تخصیص داده که از سوی سازمان نوسازی و بهسازی و با توجه به اقلیم، تاریخ و معماری شهراصفهان انجام شد.

وی تونل نور را یکی از اصلی ترین قسمت این پروژه دانست و گفت:  در کنار نصب ستون ها  در دو طرف جاده  بین آن ها هم آبنماهای زیبایی همراه با نمادهای دانشی شهر اصفهان به عنوان درایگاه علم و فناوری  کار شده است.

 شهردار اصفهان گفت: طبق پیشنهاد آقای حداد عادل درایگاه را درایه بنامیم و درایه های ورودی شهرو به نوعی درایه علم و فناوری  چرا که اصفهان دارای دانشمندان و شخصیت های اسطوره ای همچون شیخ بهایی و همچنین اصفهان نماد هسته ای و رویان نیز است.

جمالی نژاد در ادامه گفت:  با توجه به وجود شهرک علمی و تحقیقاتی و دانشگاه صنعتی در این محدوده، این درایه به عنوان درایه علم و فناوری نامیده شد.

 وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبتنی بر پیشنهادات مختلف جهت تصدی پست شهردار از سوی شهرهای دیگر گفت: چهار الی پنج شهر شامل اهواز، رشت، یزد و همدان  پیشنهاداتی را جهت شهرداری به بنده داده اند که فکر می کنم ظرف دو الی سه روز آینده از این شهرها بازدیدی داشته باشم .

کد خبر 316036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.