یادمان مجموعه پل ها و میدان استقلال پرده برداری شد

یادمان و سنگ نوشته مجموعه پل ها و میدان استقلال با حضور استاندار، شهردار اصفهان و مدیران شهری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حاشیه افتتاح ابرپروژه استقلال از یادمان و سنگ نوشته این پروژه با حضور استاندار شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و معتمدان محلی رونمایی شد.

میدان استقلال یکی از ابرپروژه های شهری است که در مردادماه سال ۹۴  عملیات اجرایی آن در پرترافیک ‌ترین ورودی های شهر  با هدف ساماندهی ترافیکی و بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش ترافیک مناطق ۲ و ۱۲ آغاز شد.

میدان استقلال داراری  ۷ ورودی از خمینی شهر، دهنو، بزرگراه آزادگان، خیابان استقلال، خیابان امام خمینی(ره) و دانشگاه صنعتی است.

احداث تقاطع ۵ سطحی میدان استقلال اصفهان شامل میدان با ۳ پل در همسطح، ۲ پل موازی روگذر، پل  قطارشهـری، پل زیرگذر، پل رمپ جهتی (چپگرد) است که مسیـر دسترسی به خیابان استقلال، بلوار امام خمینی(ره)، بلوار دانشگاه صنعتی اصفهـان، بزرگراه آزادگان و خیابان محمود آبادی را فراهم می آورد.

همچنین پل های موازی روگذر در ۷ متری زمین برای اتصال خیابان امام خمینی(ره) به اتوبان آزادگان ساخته  و روگذر در ارتفاع ۱۴ متری زمین برای اتصال بلوار دانشگاه صنعتی به بلوار آزادگان و زیرگذر بلوار دانشگاه صنعتی و  میدان اصلی نیز هم در سطح خیابان با عرض عبور ۱۶ متر، به شعاع ۹۰ متر احداث  شده است.

تقاطع غیرهمسطح استقلال نقطه آغاز عملیات اجرایی حلقه چهارم ترافیکی است و با اجرای مجموعه پل‌ها و میدان استقلال، ۱۶۰۰ متر از طول حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان احداث می‌شود.

همچنین پل شماره ۶ این پروژه که شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر را به صورت روگذر به هم ارتباط می دهد این پل مواصلاتی به صورت پیش تنیده و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا و با نصب ۳۰۰ قطعه سگمنتال طراحی و اجرا شده است.

بین میدان استقلال و درب دانشگاه صنعتی اصفهان، در خیابان آزادگان، ۲۴ مناره با کاشی کاری های زیبا تزیین شده که به عنوان درایگاه علم و فناوری نام گرفته همچنین فضای سبز به  طول  ۷۰۰ مترمربع در این فضا به وجود آمده است.

کد خبر 316030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.