پروژه استقلال نماد بارز مدیریت واحد شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پروژه استقلال نماد بارز مدیریت واحد شهری است، گفت: پروژه عظیم و فرابخشی استقلال اثرات زیست محیطی فراوانی برای شهر اصفهان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در آیین افتتاح پروژه مجموعه پل ها و میدان استقلال اظهارکرد: خدا را شاکرم در روزهای پایانی دوره چهارم شاهد افتتاح مجموعه پل ها و میدان استقلال در شمال غربی شهر هستیم.

وی با اشاره به فعالیت مدیریت شهری در دوره چهارم گفت: تلاش شورای شهر در دوره چهارم ابتدا ارتقا جایگاه این نهاد اجتماعی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم بر اساس قوانین بالادست مثل فرامین مقام معظم رهبری، قانون اساس و قوانین توسعه مصوب مجلس و برنامه ۵ ساله شهر است.

رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: در این راستا بر اساس قوانین بالادستی منشور دوره چهام تدوین و تنظیم شد که طبق آن امروز شاهد افتتاح پروژه های متعدد در شهر اصفهان هستیم.

امینی اضافه کرد: فضای همدلی حاکم بر مدیریت استان با محوریت استاندار توانمند ، فرهیخته ایجاد شده است که در تمام جلسات همت شان استفاده از همه ظرفیت ها بدون جهت گیری های خاص و استفاده از قابلیت ها و توانمندی های درونی بود که خوشبختانه در شورای شهر به عنوان الگو استفاده شد.

وی تاکیدکرد: مرز های سیاسی، مرز های اجتماعی را در نوردید و با اشتراک گذاری توانمندیها دوره پرفراز و نشیب اما پر خیر و برکتی را سپری کردیم.

رئیس شورا بیان کرد: خدا را شاکریم توانستیم از این گذرگاه عبور کنیم و امانت رای مردم را به شورای پنجم تحویل دهیم.

امینی گفت: اصفهان شهر پرآوازه است و جایگاه رفیع در حوزه ملی و بین المللی دارد از این رو وظایف سنگینی بر دوش شورای پنجم است  که برای همه آنها توفیق موفقیت دارم.

وی اضافه کرد: شورای پنجم باید فرصت ها را غنیمت بشمارند چرا که لحظات مانند ابر بهاری می گذرد و مردم نظارگر فعالیت های آنها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به اقدامات این دوره مدیریت شهری گفت: پروژه استقلال که نماد بارز مدیریت واحد شهری است، از جمله طرح های شاخص اصفهان است که اثرات زیست محیطی بسیاری دارد.

وی با اشاره به اقداماتی که در دوره چهارم شورا به ثمر نشست گفت: حمل و نقل عمومی یکی از مهم ترین رویکرد های شورا بود و به لطف خدا خط اول قطار شهری با همیاریِ استاندار، شهرداری، شورای شهر به سرانجام رسید و امروز از ایستگاه قدس تا آزادی آماده است و البته ۲ ایستگاه پایانی تا ۲ ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

امینی اضافه کرد: منابع خط دوم تامین و لایحه آن تصویب شده و ۳ هزار میلیارد تومان همراه با کمک دولتی که در آینده می پردازد، برای این پروژه تصویب شده است.

رییس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: امیدواریم شورای بعدی هم با مدیریت جهادی خط دوم را به نتیجه برسانند.

امینی با بیان اینکه مراحل توسعه خط اول قطار شهری پیش بینی شده است گفت: این توسعه از عاشق آباد به سمت میدان استقلال و از میدان آزادی به سمت غرب اصفهان با همکاری بنیاد مستضعفان قرار است توسعه داشته باشد و قراردادهای آن امضا شده است.

وی افزود: امید است توسعه این خطوط فرا شهری تاثیر مثبتی در بهبود اوضاع زیست محیطی شهر داشته باشد.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به خرید و تحویل۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری گفت: تا به امروز ۶۸۶ دستگاه آن محیا شده،  ۳۶۶ دستگاه از آن امروز وارد می شود و ۳۵۰ دستگاه دیگر هم خریداری شده و از آخر امسال وارد شهر می شود.

امینی اضافه کرد: برای اتوبوس های تندرو ۱۳ خط طراحی شده که تا به امروز ۴۰ کیلومتر از این خطوط درحال بهره برداری است و تا پایان سال ۸ خط به بهره برداری می رسد.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به تاکسی های شهری ادامه داد: یکهزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی هم تا به امروز نوسازی شده است.

امینی اضافه کرد: ۱۰۰ کیلومتر خط دوچرخه سواری برای شهر درنظر گرفته شده و این کمک خوبی برای استفاده از دوچرخه است. همچنین نصب ۱۰ دستگاه ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوتی کمک خوبی به پایش آلودگی ها می کند.

وی با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوا گفت: این طرح از سوی استانداری به دستگاه های مختلف ابلاغ شد و با توجه به آن امروز نتایج خوبی را شاهد هستیم.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به احداث پروژه میدان استقلال گفت: یکی از نکات مهم این پروژه طرح جابجایی و اجرای تاسیسات عظیم شهری، هم زمان با انجام پروژه و باگستردگی نزدیک به جابجایی حدود  ۱۰ کیلومتر در همه زمینه های تاسیسات شهری است که با کمک و همیاری ارگان های مربوطه به انجام رسیده است.  

وی ادامه داد: ساخت این پروژه حاصل زحمات شبانه روزی شهرداری؛ سازمان آب و فاضلاب؛ اداره کل راه و شهرسازی، بخش های اجرایی شهرداری، پیمانکاران، سازمان عمران شهری است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد ریال و برای آزادسازی پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال صرف جابه جایی تاسیسات شهری از زیر میدان شد.

امینی با اشاره به اینکه در دوسال اخیر سرمایه گذاری های زیادی در شهر اصفهان انجام شده است گفت: این کارباعث شد تا استفاده از سرمایه های بخش خصوصی شهر اصفهان را در مسیر توسعه قرار دهد.

وی با اشاره به سایر پروژه های شهری گفت: پروژه میدان شهدای پینارت یکی از مهم ترین پروژه های مهم ترافیکی و پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان مناسب برای رونق شهر و ورود گردشگران است.

امینی اضافه کرد: پل فلزی و پردیس های شهر، جایگاه های سوخت کوچک مقیاس، ساخت فاز سوم باغ رضوان، پروژه های کوچک محلی، ورزشگاه ها و سالن های مطالعه نیز از دیگر پروژه های شهری است که در این دوره انجام شده است.

رییس شورای شهر اصفهان  با اشاره به شهرک سلامت که ساخت ان در دوره های قبلی آغاز شده گفت: روزهای آتی با حضور وزیر بهداشت این پروژه مهم سلامت محور به بهره برداری می رسد.

وی در آخر از مدیریت سازمان عمران شهری و همه همکاران در اجرای پروژه های شهری تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 316002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.