ابرپروژه مجموعه پل ها و میدان استقلال افتخاری برای شهر اصفهان است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: ابرپروژه مجموعه پل ها و میدان استقلال افتخاری برای شهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر در آیین افتتاح مجموعه پلها و میدان استقلال اظهارکرد: پروژه مجموعه پل ها و میدان استقلال در محدوده ۱.۵ در ۲ کیلومتر مناطق ۱۲ و ۲ در محل تقاطع سه شهرستان اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر احداث شده است.

وی  با بیان اینکه طراحی این پروژه به دلیل مسائل ترافیکی و پیچیده بود، افزود: ۱۵ گزینه برای طراحی این پروژه مطرح بود که در نهایت یکی از گزینه ها در انتهای سال ۹۳ انتخاب شد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا قسمتی از عملیات اجرایی پروژه در خردادماه سال ۹۴ آغاز شد و قرار بر این بود خود میدان و زیرگذرها اجرا شود.

مظفر اضافه کرد: اما با تغییر مدیریتی در اواخر خردادماه با توجه به اینکه پروژه در یک منطقه خاص و پرتردد قرار دارد برای ساماندهی عبور و مرور در محله های اطراف میدان تصمیم گرفته شد پروژه کامل اجرایی شود.

وی بیان کرد: همچنین پس از تهیه نقشه های کلی و بازنگری تصمیم گرفت شد علاوه بر حل مشکل ترافیکی این محدوده زیباسازی و ساماندهی ورودی شمال غرب اصفهان نیز انجام شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به جابه جایی حجم عظیمی از تاسیسات از زیرمیدان استقلال گفت: میدان استقلال محل عبور خطوط اصلی آب بود در واقع دو سوم لوله های آب شهر از این محل عبور می کرد از این رو جابه جایی تاسیسات بسیار دشوار بود اما با همکاری و مساعدت شرکت های تاسیساتی این جابه جایی ها انجام شد.

مظفر افزود: در این راستا توانستیم بزرگترین خطوط آبرسانی شهر و بزرگترین خط اتصال فاضلاب خمینی شهر را از این محل جابه جا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه به گونه ای بود تا تردد و عبور و مرور وسایل نقلیه در این محل متوقف نشود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاکیدکرد: با حمایت مدیریت استان، مدیریت کلانشهر اصفهان این پروژه در دو فاز ۱۰ ماهه اجرا شد.

مظفر با اشاره به ابعاد این پروژه گفت: این پروژه در محدوده ۲ کیلومتر در یک و نیم کیلومتر اجرا شده است و یک و نیم کیلومتر مسیر حلقه ی چهارم ترافیکی در کد منهای هفت متر با عرض ۴۵ متر است.

وی افزود : میدانی به شعاع حدود ۱۰۰ متر و عرض ۱۶ متر در تراز صفر- صفر اجرا شده که همچنین ۳۵۰۰ متر مربع پل سازی در این طرح اجرا شده است.

معاون عمرانی شهردار در ادامه گفت : احداث پل های  مسیر اتصال خیابان امام خمینی (ره) و بزرگراه آزادگان به صورت ۲ پل مجزا به نام پل های ۴ و ۵ که هر کدام ۶۶۰ متر طول و ۱۳و ۳ دهم متر مربع عرض در کد به اضافه ۷ با سازه بتنی اجرا شده است.

مظفر خاطرنشان کرد: احداث مسیرعبور قطار شهری اصفهان - شاهین شهر در محدوده میدان پل به طول ۵۰۰ و عرض ۹ و نیم متر اجرا شد.

وی افزود: احداث مسیر اتصال خیابان استقلال و خیابان امام خمینی به محله های امین آباد و محمود آباد با احداث پل زیر گذر در محل تقاطع با حلقه چهارم ترافیکی به طول ۷۰ متر و عرض ۱۷ متر در تراز منهای هفت متر اجرا شد.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان گفت: میدان ورودی محله های محمود آباد و امین آباد، احداث مسیر اتصال گردش به چپ خیابان دانشگاه به بزرگراه آزادگان با اجرای پل شماره ۶ به طول ۸۰۰ و عرض ۱۳ و سه دهم در تراز مثبت ۱۴ با سیستم سازه ای   پیش ساخته و پیش تنیده، اولین کاری بود که در اصفهان انجام شد و این پروژه در عین حال دانش فنی مهندسان ما را نیز افزایش داد.

وی تصریح کرد: از دانشگاه های مختلف  نحوه  اجرای این پروژه مورد بازدید قرار گرفت و تجربه ای برای دانشجویان و کارآموزان که اینجا بودند شد.

مظفر اذعان داشت: احداث مسیر دسترسی به ورودی جدید دانشگاه صنعتی با اجرای پل شماره هشت به طول ۷۰ و عرض ۲۰ متر انجام شد.

وی یادآور شد: محوطه سازی درایگاه دانشگاه و درایگاه علم و فناوری که یک میدان ۷۵۰ متری است با احداث نمادهای ایرانی اسلامی، نورپردازی، محوطه سازی و نصب آبنماها شاخص ترین ورودی های شهر اصفهان شد، در اجرای این طرح همچنین از مصالحی با کیفیت های بسیار بالا استفاده شد.

وی همچنین به احداث ۲ توقفگاه درطرفین میدان در انتهای خیابان امام خمینی و ابتدای بلوار آزادگان اشاره کرد و گفت:  اتوبوس هایی که قصد دور زدن دارند می توانند از توقفگاه های زیر این پل ها استفاده کنند و این در نوع خود یک مهندسی ارزشی از پروژه و استفاده بهینه از محل است.

مظفربه هماهنگی و پیگیری مستمر برای جابجایی تاسیسات  در این محل اشاره کرد و گفت: با همکاری مثال زدنی شرکت های تاسیساتی همچون شرکت آب و فاضلاب جابجایی شبکه های زیرزمینی و ۲۰ کیلووات فشار قوی در طرفین خیابان امام خمینی و بزرگراه آزادگان در محدوده پروژه و و تاسیسات گاز و مخابرات و فیبر نوری و برق در این محل اجرا شد همچنین بزرگترین عملیات لوله گذاری خطوط ۱۴۰۰ آب و یکهزار فاضلاب و کیلومترها شبکه آبرسانی انجام گردید.

وی آماده کردن حدود ۵ هکتار برای اجرای  فضای سبز با همکاری و مساعدت سازمان پارک ها و مناطق را از دیگر ویژگی های بارز این پروژه عنوان کرد.

 مظفرگفت:  در این پروژه ۴۰ هزار مترمربع پل سازی انجام شد و ۲۴ هزار متر مربع پیاده روسازی و ۵۰ هزار متر مربع فضای سبز و ۴۴۵ هزار متر مکعب خاک برداری داشتیم همچنین در این پروژه  ۹ هزار و ۲۰۰ تن  آرماتوربندی و ۴۰ هزار تن آسفالت انجام شد.

معاون عمران شهرداری اصفهان  مساحتی که این پروژه در آن اجرا شد را شامل ۱۵ هزار متر مربع، مساحت زیر گذر ۳۴ هزار متر مربع  و مساحت روگذر را ۱۲۰ هزار مترمربع عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه مهندسی ارزشی، از ویژگی های مهم این پروژه است، گفت: طرح هندسی  پروژه نیز بررسی و اصلاحاتی در آن انجام شد همچنین در سیستم سازه ایی، توانستیم یک نمای زیبا و متناسب با معماری ایرانی اسلامی طراحی کنیم.

مظفر تاکید کرد: "بالا بودن کیفیت اجرا"، "مناسب بودن هزینه" و "کوتاه بودن زمان اجرا"  سه شاخصه ی اصلی و چشم انداز معاونت عمران شهری دراین پروژه بود که به درستی اجرا شد.

وی از دیگر ویژگی های شاخص برای انجام این پروژه را تبلورمدیریت و هماهنگی مدیریت شهری بین دستگاه های مختلف و شهرداری اصفهان و مدیریت کلانشهر و برنامه ریزی و اجرای همزمان پروژه ها دانست.

 مظفرهمچنین توجه ویژه به محیط پیرامونی پروژه و انجام عملیات اصلاحی با احداث مناسب و تعریف ورودی شهر، پیش بینی و لحاظ کردن معماری ایرانی اسلامی در طراحی المان های ورودی، اجرای واقعی سه شیفت کاری در بخش های مختلف پروژه را از دیگر اقدامات مفید برای انجام این پروژه مطرح کرد.

وی با تاکید بر پیش بینی سیستم پایش سلامت مستمر در پل شماره ۶  گفت: برای اولین بار سنسورهایی نصب شده است که بتوانیم به صورت مستمر پایش کنیم و ضرباتی که ممکن است به پل وارد شود در طول بهره برداری  مانیتور نماییم.

کد خبر 315993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام. دست آقای جمالی نژاد درد نکنه. ببینیم شورای شهر فارق از سیاسی کاری چه کسی را بهتر از ایشان برایمان انتخاب میکنند!!¿¿