مشایخی دلیل خروجش از تئاتر را فشارهای انتظامی و نصیریان می‌داند

پس از حمله جمشید مشایخی به عزت الله انتظامی در جشن انجمن منتقدان، روزنامه هفت صبح به بررسی اختلافات این دو بازیگر با سابقه سینمای ایران پرداخته است.

به گزارش ایمنا، این روزنامه می‌نویسد ریشه دلیل اختلافات مشایخی و انتظامی به دهه 40  و زمانی باز می‌گردد که دوست نزدیک انتظامی، علی نصیریان به اداره تئاتر رفت و مدیریت اجراها را بر عهده گرفت و مشایخی متصور شد که آن دو به اجراهای افراد نزدیک به خود توجه ویژه‌تری می‌کنند. در ادامه این مطلب همچنین آمده که مشایخی معتقد است که نصیریان و انتظامی در پشت پرده لابی‌هایی انجام دادند تا نقش او در فیلم «قیصر» مسعود کیمیایی هم کم‌تر شود.

زمانی که جمشید مشایخی به روی صحنه یازدهمین جشن انجمن منتقدان آمد، بسیاری از صحبت‌هایی او در مورد توجه بیش از حد منتقدان به عزت الله انتظامی متعجب شدند و با خود گفتند چرا جمشید مشایخی باید چنین موضع‌هایی را در مورد عزت الله انتظامی اتخاد و از او به عنوان تنبک زن شهبانو یاد کند.

روزنامه هفت صبح در شماره دیروز خود، به بررسی ریشه اختلافات جمشید مشایخی و عزت انتظامی می‌پردازد و در این باره می‌نویسد که اختلافات این دو بازیگر پیشکسوت سینمای ایران به اواسط دهه ۴۰ و زمانی که انتظامی و مشایخی به همراه علی نصیریان، چهره‌های درخشان آن زمان تئاتر بودند باز می‌گردد.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد که پس‌از ورود عزت الله انتظامی و دوست نزدیک‌اش علی نصیریان به اداره تئاتر و برعهده‌گرفتن مدیریت اجراها،‌اختلافاتی میان این سه بازیگر به وجود آمد و پس از آن مشایخی استنباط کرد که آن دو به اجراهای افراد و گروه‌های نزدیک خودشان توجه ویژه‌تری می‌کردند و می‌خواهند او را به حاشیه ببرند.

هفت صبح همچنین درباره حضور این سه بازیگر در فیلم «گاو» مهرجویی هم می‌نویسد که پس از اینکه هر سه این بازیگران در «گاو» به ایفای نقش پرداختند، بیشترین موفقیت این فیلم به پای عزت الله انتظامی نوشته شد و حتی مشایخی معتقد بود که نصیریان و انتظامی در پشت پرده لابی‌هایی انجام دادند تا نقش او در فیلم موفق «قیصر» کم‌تر شود.

به نقل از این روزنامه، جمشید مشایخی بارها گفته که خروجش از تئاتر به ‌سبب فشار انتظامی و نصیریان بوده و به همین دلیل او مجبور شده به سمت سینمای عامه‌پسند دهه ۵۰ برود. حتی زمانی که علی حاتمی این سه نفر را در سریال «هزاردستان» و فیلم «کمال‌الملک» گرد هم ‌آورد، بسیاری از سکانس‌های جشمید مشایخی به صورت جداگانه ضبط می‌شد.

هفت صبح در پایان می‌نویسد در طی سال‌های گذشته رفاقت مشایخی و داوود رشیدی بیش‌تر شده بود و از سوی دیگر دوستی علی نصیریان و عزت الله انتظامی هم قوام بیشتری به خود دید و بعید نیست که درخشش دوباره نصیریان در سریال «شهرزاد» و تمجیدهای مستمر از انتظامی در سال‌های اخیر، این حسی را که جمشید مشایخی در جشن انجمن منتقدان از خود بروز داد را افزایش داده است.

کد خبر 315962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.