ارتقاء کیفیت زندگی مردم، دغدغه شورای چهارم/ تشریح عملکرد کمیسیون های شورا در ۴ سال اخیر

رییس شورای شهر اصفهان ارتقاء کیفیت زندگی مردم را از دغدغه های شورای شهر دانست و در ادامه آخرین جلسه علنی شورا به تشریح بخشی از برنامه های انجام شده پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در آخرین جلسه علنی شورای دوره چهارم شهر اصفهان اظهار کرد: در این دوره اقدامات خوبی انجام شد که امید است زمینه ای برای خدمت سایر اعضا در دوره های بعدی باشد.

امینی با اشاره به اینکه شورای شهر نظر به قوانین و سیاست های فرادست برنامه های یک ساله و ۵ ساله ای را انجام داده است گفت: توجه به سیاست های کلی نظام، ارتقاء جایگاه شورا، اولویت دادن به منافع مردم و تلاش در مسیر سیاست گذاری شهر در راستای ارتقا کیفیت زندگی مردم از دغدغه ها و اقدامات شورا بوده است.

رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: در ابعاد مختلف سعی شد جایگاه شورا حفظ شود که این کار با هماهنگی دستگاه های مختلف صورت گرفته است.

امینی افزود: ارتقا جایگاه شورا از طریق نمایندگان مجلس، استاندار اصفهان، مدیران دستگاه ها پیگیری شد.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه باید قوانین شورا به خوبی پیاده سازی می شد گفت: با استفاده از فناوریهای نوین روز این کار را محقق کردیم.

امینی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به مردم و تکریم ارباب رجوع یکی دیگر از فعالیت های شورای شهر بوده است.

تعداد جلسات شورای دوره چهارم

وی با بیان اینکه تا به امروز ۱۹۰ جلسه علنی شورا برگزار شده است گفت: کمیسیون های تلفیق ۲۳۹ جلسه، بهداشت ۱۶۳جلسه، حمل و نقل و محیط زیست ۱۷۵،  عمران و شهرسازی ۱۴۸،  فرهنگی، اجتماعی ۱۸۳ و امور حقوقی و اقتصادی ۱۵۱ جلسه تا به حال داشته اند.

امینی افزود: تعداد بازدید کمیسیون تلفیق از برنامه ها و پروژه های مختلف ۲۷ عدد بوده است و برنامه تجدید از نخبگان، هنرمندان و ورزشکاران ۲۵ عنوان بود، همچنین ۱۱۰۸ لایحه در شورای شهر دوره چهارم به تصویب رسید.

برنامه های کمیسیون اقتصادی و بهداشت

وی در ادامه با اشاره به برنامه های کمیسیون اقتصادی افزود: اولین کار این کمیسیون بررسی طرح ها و لوایح آزادسازی و بررسی بودجه شهرداری بوده است. همچنین بررسی متمم شهرداری، برگزاری کمیته های گردشگری، برگزاری جلسات متعدد با فعالان اتاق بازرگانی در راستای بهبود گردشگری از اقدامات این کمیسیون بوده است.

امینی با اشاره به اقدامات کمیسیون بهداشت گفت: این کمیسیون سعی کرده تا با اقدامات خود سواد بهداشتی مردم را ارتقاء دهد و سلامت در ابعاد جسمی، ذهنی و معنوی در پروژه های مختلف دیده شود.

رییس شورای شهر اصفهان بیان کرد: این کمیسیون بر بازارهای عرضه محصولات بهداشتی و دامی مانند بازارهای کوثر بوسیله دستگاه های مربوطه نظارت داشته است.

امینی اضافه کرد: اقدامات زیست محیطی مانند پیگیری احداث کارخانه هاضم و تصفیه خانه های شهری از دیگر اقدامات بوده است.

برنامه های کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست

وی با اشاره به فعالیت های کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورا بیان کرد: اولین مطالبه این کمیسیون مطالبه گری احیاء زاینده رود بوده است.

امینی اضافه کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا با مشارکت جدی شهرداری که منجر به کاهش آلودگی ها بوده از دیگر اقدامات است.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: تا کنون ۱۴۵۰ میلیارد تومان برای خط اول قطار شهری هزینه شده است و امید است سایر خط های مترو به زودی افتتاح شود.

امینی اضافه کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تاسیس شبکه حمل نقل دوچرخه، نصب دوربین های کنترل ترافیک و نصب ایستگاه های سنجش آلودگی هوا بخشی از اقدامات این کمیسیون بوده است.

وی با بیان اینکه وارونگی هوا یکی از مشکلات شهر در زمستان است گفت: با همکاری دانشگاه ها طرحی برای مقابله با این معضل دیده شده است.

برنامه های کمیسیون عمران و شهرسازی

امینی با اشاره به اقدامات کمیسیون عمران گفت: ساخت تقاطع اشکاوند، ساخت پردیس های خانواده محور، ساخت نمایشگاه بین المللی، ساخت آکواریم ناژوان، ورزشگاه ها و فرهنگ سراهای مختلف حاصل پیگیری های این کمیسیون بوده است.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در مراحل صدور پروانه ساختمانی گفت: بخشی از مراحل طولانی این روند کاهش یافته است.

وی افزود: تاکید بر استفاده از فناوریهای نوین ساختمانی و توجه به مصرف انرژی و اجرای مبحث ۱۹ از دیگر اقدامات این کمیسیون بوده است.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: یکی از دغدغه های این کمیسیون مناسب سازی معابر برای تردد افراد معلول بوده است.

برنامه های کمیسیون فرهنگی، اجتماعی

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به اقدامات کمسیون فرهنگی گفت: این کمیسیون سعی کرد برنامه های شهری بر اساس فرهنگ شهر انجام شود و برای بهبود برنامه های فرهنگی از توان دستگاه های مختلف بهره گرفته است.

امینی اضافه کرد: باز مهندسی ساختار فرهنگی_ اجتماعی، سازمان فرهنگی شهرداری از اقدامات مهم دیگر بوده است و سعی شده برنامه های فرهنگی به صورت خانواده محور انجام شود.

وی افزود: توجه ویژه به بانوان، کیفی سازی برنامه های باغ های بانوان و توجه به خانواده های دارای معلول با تخفیف در صدور پروانه ساختمانی از دیگر اقدامات بوده است.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: افزایش ردیف بودجه کمک به مراکز فرهنگی و مساجد از دیگر برنامه ها بوده است.

برنامه های مرکز پژوهش های شورا

امینی با اشاره به اقدامات مرکز پژوهش های شورای شهر گفت: ایجاد کارگروه های مختلف برای نظارت و راهبری برنامه ها، تشکیل کمیته آب و بحران، برگزاری همایش و جشنواره های مختلف مانند «گنبد های فیروزه ای»، ارزیابی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی و بررسی پیشنهادات مردمی از جمله اقدامات بوده است.

وی در پایان از تمامی تلاش های همکاران خود تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 315827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.