عزت در مقابل شهید محسن حججی زانو زد/ رفع حصر سران فتنه دغدغه امروز کشور و مردم نیست

لنجان_ امام جمعه باغبادران گفت:شهید حججی از اردوهای جهادی پایش به میدان سوریه باز شد یعنی او مرد میدان و عمل بود امروز مسئولان ما باید بین مردم بروند کار جهادی کنند و لحظه ای از خدمت به مردم غافل نشوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران با اشاره به شهادت امام جواد علیه السلام اظهار کرد: هر چند ۲۵ سال بیشتر حضرت عمر نکرد ولی ان قدر وجودشان با برکت بود که دوست ودشمن از او تمجید کردند لذا باید گفت جایگاه امام جواد علیه السلام در بین امامان یک جایگاه ویژه ای است از این جهت که سن ایشان در رسیدن به منصب امامت در ۸ سالگی که برای خیلی ها باورشان سخت بود که کودکی هشت ساله بتواند در این جایگاه باشد.

وی افزود: دوران امامت حضرت بعد از پدر بزرگوارشان هفده سال به طول انجامید ولی دوران پر از فراز و نشیبی بود به طوری که مامون از وجود امام در همان سن کودکی احساس خطر کرد و برای جلوگیری از نفوذ حضرت در دل مردم نقشه ها کشید که یکی از انها ازدواج تحمیلی به حضرت و قرار دادن دخترش در منزل حضرت برای کنترل اوضاع ولی از انجائی که نور امامت در دل مردم وجود داشت نتوانست جلوی اهداف حضرت را بگیرد.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: کشاندن امام علیه السلام از مدینه به بغدا توسط معتصم عمق نفوذ حضرت در جامعه علی رغم محدودیتها را نشان می داد و این در حالی است که نقش امام در هدایت مردم را به ابعاد مختلف همچون اگاه کردن مردم از توطئه های حکومت، تربیت شاکردان با بصیرت، اماده کردن مردم وتبلیغ مهدویت می شود بیان کرد.

وی با اشاره به ۲۸ مرداد ماه در سال ۱۳۳۲ وبازگرداندن شاه خائن به دست عوامل امریکا وانگلیس ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب کودتای ۲۸ مرداد دستاورد اعتماد به امریکا و وادادگی دستگاه های فرهنگی وسیاسی بود لذا این مهم باید درسی برای ادامه حرکت در مسیر انقلاب باشد.

فرهنگ اضافه کرد: یکی از عوامل این کودتاه اعتماد مصدق به وعده های امریکا بود، مصدق در حالی چوب اعتماد را خورد که با دولت امریکا دوست بود فکر می کرد در دوستی حکومتش پا برجا می ماند ولی امریکا با انگلیس در بر اندازی دولت مردمی مصدق موفق شد این یعنی نباید به دشمن اعتماد کرد.

وی ادامه داد: از عوامل دیگر تسلط بیگانگان بر دستگاه های سیاسی امنیتی کشور بود و این را بدانیم همیشه برای براندازی یکی از حربه های دشمن نفوذ  در کانون تصمیم گیری ها است  این هم درسی است که هر کجا دشمن توانست در فکر وذهن مسئولی در نظام جمهوری اسلامی نفوذ کند حرکت انقلاب کُند شد و نمونه ان را در دو فتنه امریکائی انگلیسی در سال ۸۷ و ۸۸ دیدید.

امام جمعه باغبادران عنوان کرد: از عوامل مهم دیگر بازگشت شاه به مملکت و شکست خوردن حرکت انقلابی مردم و نیامدن مردن به صحنه بود همین امر باعث شد ۲۵ سال مردم حکومت طاغوت را تحمل کنند  ولی برخلاف ان، سالها از مزایای انقلاب ما حضور مردم بوده است که بسیاری از توطئه ها را خنثی کرد ه اند.

وی بیان کرد: شک نکنید امریکا به دنبال ۲۸ مرداد های دیگر است و لحظه ای از بر اندازی این نظام غافل نمی شود ولی آنها بداند خواب ان روزها را باید ببیند.

فرهنگ یاداور شد: امروز علی رغم تحریم های کمر شکن مردم ما با وجود مشکلات اقتصادی وفشارهای اقتصادی از اصول انقلاب ونظام خود دست بر نداشته اند و در همین تحریمها است که جوانانی رشد کردند و صنعت هسته ای را برای این کشور به وجود اوردند هر چند دانشمندان هسته ای ما را شهید کردند ولی خون این شهیدان باعث به وجود امدن امثال حججی ها می شود.

وی تصریح کرد: شما ببینید انقلاب ما چقدر ظرفیت دارد که با ریختن خون مظلومانه شهید حججی این شهید مظلوم تمام حهان تحت تاثیر قرار گرفت و روح تازه ای در کالبد این نظام دمیده شد به طوری که المانیتور یکی ازرسانه‌های آمریکایی گزارش داده که شهادت محسن حججی پاسدار شهید مدافع حرم ایرانی‌ها را متّحد کرده است.

امام جمعه باغبادران ادامه داد: منار صباغ مجری شبکه المنار در صفحه توییتر خود چنین نوشت: همیشه سعی می‌کردم عاشورا و ماجرای حسین شهید و شمر لعین را تخیل کنم، امروز دیدم و دیگر تخیل نخواهم کرد.

وی عنوان کرد:  این شهادت باعث شد غیرت و ایثار در بدنه جوانان  ومردم ما به جوش آید و این خونها باعث می شود بساط کفر هر چه زودتر از بین برود و این پیام سردار سلیمانی است که فرمود به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.

فرهنگ بیان کرد: اما درس بزرگ این شهادت را از اخرین دست نوشته شهید به دست می اوریم که باید در مسیر ولایت استوار حرکت کنیم این شهید والا مقام گواهی داد که  ان‌شاءالله شهادتم صدق گفتارم را گواهی می‌دهد...شک نکنید و مطئمن باشید راه ولایت همان راه امام علی ستو رهبر بر حق نیز مقام معظم رهبری سید علی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیام دیگر این است که تسخیر قلوب با اخلاص و فداکاری وفعالیت جهادی محقق می شود و باید همه ما راه شهید حججی را با کار جهادی و پشتیبانی وحمایت وحرکت در مسیر رهبری ادامه دهیم.

امام جمعه باغبادران اذعان کرد: شهید حججی از اردوهای جهادی پایش به میدان سوریه باز شد یعنی او مرد میدان و عمل بود امروز مسئولان ما باید بین مردم بروند کار جهادی کنند و لحظه ای از خدمت به مردم غافل نشوند.

وی متذکر شد: پیام دیگر شهید حججی به مسئولان نظام بود که این خون ریخته شده است که باعث شده شما بتوانید با دنیا تعامل کنید این خون ریخته شده است که بر مسند ریاست و خدمت به مردم بنشینید پس بدانیم فردای قیامت باید جوابگوی این شهیدان باشیم انان دنیای فانی را پشت سر گذاشتند تا ما با ارمانهای خودمان که غیرت، کار جهادی و رسیدن به درد محرومان است برسیم.

فرهنگ یادآور شد: متاسفانه بعضی مسئولان از اعتصاب غذای ساختگی یکی از سران فتنه می نالند ولی این قدر که از این مطلب می نالند از عظمت شهید حججی و خدمت به مردم و مستضعفان سخنی به زبان نمی اروند این ها مسئولان غافل وغرب گرا هستند.

وی تصریح کرد: ما ان قدر مردم ضعیف در این روستاها داریم که از فقر و نداری با لقمه نانی روزگار می گذرانند ان موقع بعضی از مسئولان ما نگران بعضی از فتنه گرانی که چندین ماه کشور را به اشوب کشیدند هستند.

امام جمعه باغبادران در پایان گفت: دولتمردان فرصت خدمت  به مردم را یک نعمت بدانند واز از لحظه ای از خدمت غافل نشوند چیزی که باید مواظبت کنند این است که اولویتها را در خدمت به مردم فراموش نکنید چراکه امروز اولویت حل مشکل بیکاری و اقتصاد است و خدای نکرده نکند با مسائل حاشیه ای  و فرعی از مسائل اصلی غافل شوید.

کد خبر 315766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.