استراتژی شکست خورده آمریکا در مقابل ایران/نتیجه برجام اثبات غیر قابل اعتماد بودن آمریکابود

لنجان_ امام جمعه فولادشهر گفت: برجام؛ غیرقابل اعتمادبودن آمریکا را اثبات کرد لذا امروز مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور و همان کسانی‏که در مذاکرات از اوّل تا آخر حضور داشتند، می‏گویند آمریکا نقض عهد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نقض‌عهدهای مکرر آمریکا و تحریم های جدید این کشور علیه ایران، طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه را با رأی قاطع تصویب کرد.

وی افزود: این‌که مجلس در برابر بدعهدی‌های آمریکا پیش‌قدم شده است، جای تقدیر و تشکر دارد  و در گام اول لازم و ضروری بود اما از جامعیت کافی و قاطعیت همراه نبود چراکه پاسخ زیاده‌خواهی‌ آمریکا باید جامع، صریح و قاطع باشد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در شرایطی که طی چند ماه اخیر هجمه‌های داخلی و خارجی بر علیه سپاه پاسداران شدت گرفته است، یکی از نکات مثبت این طرح تخصیص بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی برای نیروهای مسلح کشور است که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در بخش چهارم و پنجم این طرح، افراد و نهادهایی از آمریکا که در راستای حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر فعال هستند مورد تحریم ایران واقع شده‌اند و نکته جالب این‌که نهادهای اطلاعاتی و نظامی آمریکا که تبعاً سازمان سیا، اف‌بی‌آی، آژانس امنیت ملی آمریکا، ارتش و... را شامل می‌شود جزو این دسته از افراد و نهادها هستند.

سرافراز اضافه کرد: مجازاتهایی ازقبیل عدم صدور روادید برای ورود به ایران!، توقیف اموال و دارایی‌ها، توقف تراکنشهای مالی، شکایت از آمریکا بابت نقض حقوق بشر به سازمان ملل، خُب این مجازاتها بیشتر به یک شوخی شبیه هستند.

وی عنوان کرد: مگر ورود مقامات سازمان سیا یا اف‌بی‌آی تا کنون به ایران آزاد بوده؟ آیا سازمان سیا در ایران دارای اموال و ساختمان است و یا آیا سازمانهای اطلاعاتی و نظامی آمریکا از سیستم بانکی ایران استفاده می‌کنند؟ و آیا غیر از این است که سازمان ملل ابزاری دراختیار آمریکاست، چطور ما شکایت آمریکا را می‌خواهیم به خودش ببریم؟

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: بهتر بود مجلس از ورود کالاهای آمریکایی مثل اتومبیل، گوشی تلفن همراه، محصولات کشاورزی و... جلوگیری می‌کرد تا حداقل بازار کشور را از دسترس محصولات آمریکایی خارج کند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار گمرک ایران، واردات محصولات کشاورزی آمریکا از سال ۹۲ تا ۹۵ حدود ۲۰ برابر افزایش یافته است که جای نگرانی جدی دارد و سؤال کلیدی و مهم این است اگر آمریکا برجام را نقض کرده است چرا مصوبه مجلس در تأیید برجام اجرایی نمی‌شود و دوباره به سراغ قانون کم‌خاصیت دیگری رفته‌ایم!؟.

سرافراز اذعان کرد: بند ۳ مصوبه مجلس در تأیید برجام تکلیف را مشخص کرده است، البته اگر بخواهیم اقدام قاطعی انجام دهیم، بند ۳ مصوبه مجلس در تأیید برجام مصوب ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۴  می گوید:دولت موظف است هرگونه عدم‌پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغوشده و یا وضع تحریم تحت هرعنوان دیگر را به‌دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به‌طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به یکصد و نودهزار سو افزایش یابد.

وی یادآور شد: به هر تقدیر  دولت و مجلس باید مجموعه بسته‌های متنوع دیگری نیز در حوزه‌های دیگر برای مقابله با طرح آمریکا طراحی کنند چراکه ملت ایران انتظار دارد دولت و مجلس، در مقابله با رفتارهای ماجراجویانه و تروریستی آمریکا پاسخ های انقلابی‌تر و دندان‌شکن‌تر بدهند.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به کودتای آمریکایی - انگلیسی ۲۸ مرداد برای بازگرداندن محمدرضا شاه خائن (۱۳۳۲ ه. ش) گفت: تاریخ ایران و به خصوص دوران مشروطه نشان داده که نمی‌شود به طرف آمریکایی اعتماد کرد و در حقیقت بزرگ‌ترین اشتباه مصدق این بود که به آمریکایی‌ها اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: مصدّق برای اینکه بتواند خود را از زیر فشار انگلیسی‌ها نجات بدهد، به آمریکایی‌ها متوسّل شد؛ آمریکایی‌ها به جای اینکه به دکتر مصدّق که به آن‌ها حُسن ظن پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیسی‌ها همدست شدند، مأمور خودشان را فرستادند اینجا و کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند.

سرافراز اضافه کرد: مصدّق اعتماد کرد، کتکش را خورد؛ حتّی کسانی که با آمریکا میانه‌شان هم خوب بود و به آمریکا اعتماد کردند، ضربه‌اش را خوردند لذا اگر به رفتارهای برخی از سیاسیون به دقت توجه کنیم، متوجه می‌شویم که برخی از جریانات سیاسی به‌واسطه اشتباهات محاسباتی، تصور غلطی داشته و دارند و هنوز خیال می‌کنند که کلید حل مشکلات کشور به‌ دست آمریکاست.

وی عنوان کرد: این در حالی است که آمریکا به‌عنوان یک دولت مستکبر نه تنها حاضر به همکاری و همراهی با ما نیست بلکه رفتار زورگویانه آمریکا با دیگر کشورهای جهان و حتی اروپایی‌ها نشان از خوی استکباری آمریکاست.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: برجام؛ غیرقابل اعتمادبودن آمریکا را اثبات کرد لذا امروز مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور و همان کسانی‌که در مذاکرات از اوّل تا آخر حضور داشتند، می‌گویند آمریکا نقض عهد کرده است و به تعبیر مقام معظم رهبری این برجام شد برای ما یک نمونه و یک تجربه است.

کد خبر 315764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.