شهید حججی اسناد متقنی از حقانیت اسلام است/شهید حججی الگوی بی‌بدیل پیروی از ولایت است

لنجان_امام جمعه شهر زاینده رود گفت:شهید محسن حججی همراه مابقی افرادی که در این حادثه به شهادت رسیده‌اند اسناد غیرقابل‌انکاری برای حقانیت نظام و نشان دادن روحیه مقاومت و استقامت در راه خدا، برای پیروز شدن در عرصه‌های مختلف بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زاینده رود اظهار کرد: امروز مصادف است با ۲۵ ذی قعده روز دَحْوُ الْأرْض روزی که زمین از زیر آب نمایان شده و گسترش پیدا کرده است، در بعضی از منابع آمده است که زمین از کعبه دامن گسترانید.

وی افزود: إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًی لِّلْعَالَمِینَ اعمال روز دحو الارض، غسل، روزه که ثواب هفتاد سال روزه دارد و دو رکعت نماز در وقت چاشت در هر رکعت بعد از حمد، پنج مرتبه سوره توحید و الشمس بخواند و بعد از سلام نماز بخواند چند دعای مختصر دارد که باید خوانده شود.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: آن چه در موضوع دحوالارض اهمیت دارد بندگی در زمین در بعد فردی و حاکمیت بندگان بر روی زمین در بعد اجتماعی است.

وی با اشاره به شهادت امام محمّد تقی جوادالائمّه عَلَیْهِ‌السَّلام ادامه داد: آگاهی های تاریخی درباره زندگی امام جواد علیه السلام چندان گسترده نیست؛ چراکه علاوه بر آن که محدودیت های سیاسی همواره مانع از انتشار اخبار مربوط به امامان معصوم عَلَیْهِ‌السَّلام می گردید، تقیه و شیوه های پنهانی مبارزه که برای  حفظ امام و شیعیان از فشار حاکمیت بود، عامل مؤثری در عدم نقل اخبار در منابع تاریخی است.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: علاوه بر آن، زندگی امام جواد عَلَیْهِ‌السَّلام چندان طولانی نبوده است که اخبار فراوانی هم از آن در دسترس ما قرار گیرد.

وی با اشاره به فرق شرائط حضرت با دیگر ائمه عنوان کرد: از حضرت جواد الائمه عَلَیْهِ‌السَّلام مولودی پرخیر و برکت یاد می‌شد به صورتی که امام رضا عَلَیْهِ‌السَّلام می فرماید برای شیعیان ما، با برکت‌تر از او زاده نشده است.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد:حضرت در سنین کودکی به مقام والای امامت و ولایت نائل آمد و رهبری جهان اسلام را به عهده گرفت از سوی دیگر دوران امامت آن بزرگوار دور از مدینه و دور از خاندان و در غربت بود.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که مأمون بعد از شهادت امام رضا عَلَیْهِ‌السَّلام در سال ۲۰۴ به بغداد بازگشت، از ناحیه حضرتش اطمینان خاطر پیدا کرده بود، ولی این را می دانست که شیعیان پس از امام رضا عَلَیْهِ‌السَّلام فرزند او را به امامت خواهند پذیرفت و در این صورت خطر همچنان بر جای خود خواهد ماند.

صفرزاده تهرانی اذعان کرد: او سیاست کنترل امام کاظم عَلَیْهِ‌السَّلام توسط پدرش را که او را به بغداد آورده و زندانی کرده بود به یادداشت و با الهام از این سیاست، همین رفتار را با امام رضا عَلَیْهِ‌السَّلام در پیش گرفت، ولی با ظاهری آراسته و فریبکارانه، به گونه ای که می کوشید نه تنها در ظاهر امر مسئله زندان و مانند آن در کار نباشد، بلکه با برخورد دوستانه، چنین تبلیغ شود که او علاقه و محبت ویژه نیز به ایشان دارد.

وی یاداور شد: مامون عباسی پس از شهید کردن حضرت امام علی بن موسی الرضا عَلَیْهِ‌السَّلام ریاکاری خود بیشتر کرد و چهره ای از قداست و طرفتداری از اسلام برای خود ساخت چراکه قدرتمندان در طول تاریخ وقتی از مقابله با اسلام و مسلمین، خود را عاجز می دیدند به حیله‌ی ریاکار و نفاق رو می‌آورند وشناختن چنین چهره ای برای مردم مشکل بود لذا همه همت امام بر این قرار گرفت که ماسک تزویر و ریا را از چهره‌ی مامون کنار بزنند و موفق شدند.

امام جمعه زاینده رود با اشاره به فعالیت ستاد احیای زکات در این شهر گفت: در قرآن هر کجا که بحث نماز مطرح است در کنارش به پرداخت و توسعه زکات اشاره شده است و این امر نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی تصریح کرد: تبیین اشاعه بیش از پیش برکات و آثار مثبت زکات در جامعه ضرورت دارد لذا این فریضه باعث تسریع در خدمت رسانی به مستضعفان می شود از سوی دیگر پرداخت کامل زکات از سوی مردم و مدیریت صحیح توزیع آن موجب تحقق عدالت اجتماعی و ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت در جامعه خواهد شد.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور حکم مقام معظم رهبری تشکیل شد و باید توجه داشت همه گروه‌هایی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند با سلایق سیاسی مختلف در مجمع راه یافتند و این به این معنی است که چتر انقلاب اسلامی در برگیرنده‌ی همه کسانی است که فکر و اندیشه‌ی آن‌ها در خدمت نظام اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: اعتقاد به اصل اسلام و نظام اسلامی و انقلاب اسلامی شرط است برای نگاه فراجناحی

تأکید بر استفاده از تجربیات و افراد با سابقه‌ که برای کشور طرح و ایده و اندیشه دارند و در مناصب مختلف اجرایی و قضایی و تقنینی خدمات ارزنده‌ای به کشور داشته‌اند.

امام جمعه زاینده رود شهید مظلوم مدافع حرم شهید محسن حججی بیان کرد: شهید محسن حججی در زمانی جان خود را تقدیم اسلام کرد که مظلومیت شیعه در جهان برای جمع کثیری روشن‌شده است و سبک شهادت شهید حججی نشان داد که دشمنان ما و کسانی که در معارضه با اسلام و انقلاب هستند چه سبک و برنامه‌هایی دارند و در واقع به‌نوعی وحشی‌ترین برنامه‌ها توسط آنان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:شهید بزرگوار مشخص کرد که راه برای بالاترین مراحل شهادت باز است و یک شهید می تواند یک ملت ۸۰ میلیونی را به حرکت دراورد و این مهم با جان فشانی در راه اهل بیت عصمت و طهارت دست یافتنی است.

صفرزاده تهرانی در پایان گفت: شهید محسن حججی همراه مابقی افرادی که در این حادثه به شهادت رسیده‌اند اسناد غیرقابل‌انکاری برای حقانیت نظام و نشان دادن روحیه مقاومت و استقامت در راه خدا، برای پیروز شدن در عرصه‌های مختلف بودند و باید بدانیم که بدون این شهادت‌ها هیچ پیروزی در هیچ عرصه‌ای به‌خصوص در عرصه حقانیت شیعه به دست نخواهد آمد.

کد خبر 315763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.