اجرای طرح ساماندهی آموزشهای قبل از ازدواج در شهرضا

شهرضا – معاون اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: طرح ساماندهی آموزشهای قبل از ازدواج با هدف بررسی نوقص آموزشهایی که در حال حاضر ارائه می‌شود و نیز ارائه آموزشهایی که با نیاز زوجهای جوان هماهنگی داشته باشد، در این شهرستان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام محمد میربد در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: در حال حاضر در مقایسه با گذشته با افزایش آمار طلاق مواجه هستیم که باتوجه به ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی این آسیب اجتماعی، باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی با بیان این مطلب که «تاکنون اقدامات انجام شده برای مهار این آسیب اجتماعی ناکافی بوده و نیازمند سازماندهی است»، اظهار کرد: منابع دینی و فرهنگ غنی ایرانی ما سرشار از آموزه‌هایی است که نتیجه نهایی آن حفظ خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن است.

معاون اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا با تأکید بر ضرورت توسعه آموزشهای رفتاری در دوران قبل و بعد از ازدواج، بیان کرد: بر اساس اصل سوم قانون اساسی باید آموزشهای رایگان و ویژه همه افراد از طریق آموزش و پرورش انجام شود.

حجت الاسلام میربد، وجود نواقصی در ارائه آموزش به افراد در دوران قبل از ازدواج را از جمله علل افزایش آمار طلاق برشمرد و افزود: بر اساس یک باور غلط رایج شده در جامعه ابراز علاقه زوجین به یکدیگر ملاک قطعی برای تضمین تشکیل زندگی موفق دانسته می‌شود در حالی که بررسی پرونده‌های طلاق نشان می‌دهد، فقدان مهارت در برقراری رابطه منطقی، از مهمترین علل بروز تنش در خانواده است.

وی ادامه داد: زوجهای جوان و حتی زوجهایی که سالیان درازی است با یکدیگر زندگی می‌کنند به بسیاری از حقوق و تکالیف متقابل خود آگاه نیستند و همین مسئله زمینه ساز بروز تنشهایی می‌شود که ثمره نهایی آن طلاق رسمی یا عاطفی خواهد بود.

کد خبر 315735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.