باید ارائه آموزشهای پیش از ازدواج از دوران متوسطه آغاز شود

شهرضا – رییس اداره بهزیستی شهرضا گفت: فقدان مهارتهای ارتباطی، عدم اگاهی زوجین از حقوق و تکالیفی که بر عهده دارند و نیز عدم تصور منطقی از زندگی مشترک در دوران تجرد، ضرورت ارائه اموزشهای پیش از ازدواج از دوران متوسطه را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی صادقی در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهادی انقلابی بیش از ۱۵۰ خدمت جزء را در بخشهای مختلف ارائه می‌دهد که پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مداخله برای مهار آنها، از جمله مهمترین این رسالتها است.

وی اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی به عنوان مرکزی برای بررسی آسیبهای اجتماعی با رویکرد تخصصی تشکیل شده که مداخله در تنشهای خانوادگی به منظور کاهش آمار طلاق از جمله از مهمترین وظایف آن است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا در ادامه این مطلب افزود: باوجود تشکیل سازوکاری تحت عنوان اورژانس اجتماعی، لازم است همکاری بین بخشی برای مهار معضل طلاق ایجاد شود چون بروز این تنش اجتماعی مسئله‌ای چند وجهی بوده و با یک تخصص قابل مهار نیست.

صادقی تأکید کرد: فقدان مهارتهای ارتباطی، عدم اگاهی زوجین از حقوق و تکالیفی که بر عهده دارند و نیز عدم تصور منطقی از زندگی مشترک در دوران تجرد، ضرورت ارائه اموزشهای پیش از ازدواج از دوران متوسطه را ثابت می‌کند.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر آسیبهای زیادی در نتیجه دوست یابیهای غیر اصولی و گاهی غیر اخلاقی متوجه نوجوانان است و ضورورت دارد تا این قشر حساس جامعه در برابر اینگونه موارد آگاه‌سازی شود.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با تأکید بر ضرورت جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی به جای مداخلات قضایی و انتظامی، اظهار کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا زوجین حتی المقدور از طرح دادخواست طلاق و مطالبه مهریه که معضلات زیادی را به همراه دارد، خودداری و مشکلات خود را با گفتمان دوطرفه و استفاده از نظرات مشاوران حل کنند.

صادقی همچنین وجود مرکز اورژانس اجتماعی را یکی از بهترین امکانات موجود برای حل معضلات اجتماعی برشمرد و با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی در این خصوص، گفت: متأسفانه بسیاری از مردم از وجود این اورژانس یا خدمات آن اطلاع ندارند تاجایی که مراجعات بسیار اندکی به خودروی سیار این مرکز انجام می‌شود.

کد خبر 315734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.