باید فرهنگ ازدواج در جامعه اصلاح شود

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: باید فرهنگ ازدواج در جامعه با هدف اصلاح رویکرد خانواده‌ها و جوانان به این سنت حسنه و نیز احیای آداب و روسوم کهن ایرانی اسلامی درباره آن، اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در جلسه کارگروه تخصص فرهنگی اجتماعی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: آداب و رسوم کهن ایرانی اسلامی ما گذشته‌ای پربار و در عین حال تأثیرگذار در مناسبات اجتماعی را نشان می‌دهد که میراثی گرانبها برای ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته بزرگان هر قوم به عنوان مرجع حل اختلافات بودند و خانواده‌ها با دنظر گرفتن مجموعه‌ای از شرایط تا جای ممکن از تحمیل شرایط سخت به زوجهای در آستانه ازدواج، حتی المقدور زمینه ازدواج آسان را فراهم می‌کردند.

فرماندار شهرضا اذعان کرد: تجمل‌گرایی در تأمین جهیزیه آن هم برای فراهم کردن وسایلی که شاهد هیچگاه به کار زوجها نیاید و تأکید بر تعهد پرداخت مهریه‌های سنگین شرایطی را فراهم کرده که ثمره نهایی آن دردسر والدین و بی رغبتی زوجها به ازدواج بوده است.

گلابی با ابراز تأسف از افزایش آمار طلاق در جامعه، تصریح کرد: متأسفانه قبح این مسئله در جامعه از بین رفته و زوجها به سادگی حاضر می‌شوند با دعوای خود را با طرح یک دادخواست طلاق در دادگاه مطرح و تا اخذ حکم متارکه بر خواسته خود اصرار کنند.

وی ترویج غلط غربی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای را از جمله علل افزایش آمار طلاق برشمرد و اذعان کرد: متأسفانه برخی از فیلمهای سینمایی نیز با دامن زدن به تجملات در زندگی به شکاف عاطفی زوجین کمک می‌کنند.

فرماندار شهرضا گفت: باید فرهنگ ازدواج در جامعه با هدف اصلاح رویکرد خانواده‌ها و جوانان به این سنت حسنه و نیز احیای آداب و روسوم کهن ایرانی اسلامی درباره آن، اصلاح شود.

کد خبر 315733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.