در اجرای پروژه ها به دنبال کسب رضایت مردم بودیم/ افتتاح شهرک سلامت با حضور وزیر بهداشت

شهردار اصفهان با اشاره به آزادسازی پروژه شهدای اشکاوند گفت: سعی ما بر این بوده تا با آزادسازی این پروژه حق مردم ضایع نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهد جمالی نژاد در حاشیه هفتادمین برنامه از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح پروژه شهدای اشکاوند هستیم اما به دلیل کسب رضایت اهالی این منظقه، یک سال افتتاح این پروژه طول کشید.

وی پروژه شهدای اشکاوند را دومین پروژه با هزینه بالای ۱۰۰ میلیارد تومان دانست که در این هفته افتتاح شده است گفت: این موضوع مهمی است و تقاطع غیر همسطح شهدای اشکاوند با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریالی آزادسازی انجام شده است.

وی افزود: هزینه کل این پروژه هم تا امروز ۶۱۵ میلیار ریال بوده است.

شهردار اصفهان با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اولین بار به منظور ساخت خط بازیافت لاک بیان کرد: بازیافت ظروف لاک کار بار ارزشی است البته ما توصیه می کنیم مردم از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده کنند.

جمالی نژاد افزود: همچنین  از دستگاه زیرورو کننده توده کمپوست و کیسه های بازکن پسماند شهری برای تخلیه پسماندها امروز رونمایی شد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های امروز هرهفته چند افتتاح می توان به تکمیل احداث اولین مخزن زیر زمینی ذخیره پسماند شهری در منطقه ۶ شهرداری اصفهان می توان اشاره کرد که این پروژه های زیست محیطی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده اند.

وی افزود: هر کدام از این پروژه های به چشم انداز اصفهان که قرار است شهری بدون پسماند باشد کمک می کند.

شهردار اصفهان با اشاره به آزادسازی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند گفت: قسمتی از این پروژه برای ایجاد فضای سبز آزادسازی می شود که هزینه های اضافه تری را به همراه خواهد داشت.

جمالی نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی می گویند حق مردم در آزادسازی این پروژه تضییع شده است گفت: طول کشیدن یک ساله آزادسازی این پروژه برای جلب رضایت مردم این منطقه بود.

وی افزود: تلاش ما بر این بوده تا رضایت مردم را داشته باشیم، اما برخی مواقع با استفاده از موارد قانونی ۹ و ۸ آزادسازی استفاده کردیم.

شهردار اصفهان با اشاره به سایر پروژه های شاخصی که نزدیک به بهره برداری است گفت: یکی از این پروژه ها قطار شهری است که در بازدیدی که امروز داشتم، شاهد استقبال خوب مردم از این پروژه بودم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه برخی از مردم از فعالیت خط اول قطار شهری هنوز اطلاع ندارند گفت: باید روی این موضوع اطلاع رسانی جدی تری صورت گیرد و برای بهبود کار این خط درصدد هستیم تا فاصله زمانی تردد هر واگن را از نیم ساعت به ۱۰ دقیقه برسانیم.

وی افزود: اکنون مسافر گیری در ایستگاه های مترو انجام می شود، اما منتظر حضور یکی از مقامات کشوری برای افتتاح رسمی از این خط هستیم.

شهردار اصفهان با اشاره به تقاطع غیر همسطح استقلال گفت: این پروژه هم آماده بهره برداری است و در هفته آینده افتتاح می شود.

جمالی نژاد گفت: همچنین پروژه شهرک سلامت با حضور وزیر بهداشت در روز یکشنبه و یا دوشنبه و پروژه های منطقه یک در هفته های بعدی افتتاح می شوند.

شهردار اصفهان گفت: با افتتاح این پروژه ها، قول های داده شده برای انجام پروژه ها نیز به اتمام می رسد.

وی با اشاره به دوره جدید مدیریت شهری گفت: یقینا با حضورشورای دوره پنجم، پروژه های بیشتری به انجام می رسد.

جمالی نژاد اضافه کرد: همانطور که می دانید، پس از هر کلنگ زنی، زمانی برای افتتاح اعلام می شد که طبق آنها پروژه ها نیز افتتاح شدند.

وی بیان کرد: یقینا افرادی که بعد از ما حضور می یایند این روند را ادامه می دهند و ما در این دوره مسیری را پیش گرفتیم که غیرقال بازگشت است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه کار در شهرداری مانند دو امدای است گفت: ما همیشه از اقدامات گذشتگان تقدیر و برای آیندگان آرزوی توفیق داریم و بدانید هر کسی که در ادامه وارد شهرداری می شود باید با سرعت بیشتری فعالیت کند.

وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در مورد بازیافت کاغذ در اصفهان گفت: در حال حاضر این کار توسط بخش خصوصی انجام می شود و اگر جایی دیدیدم که بخش خصوصی توان کاری را دارد رقیب او نمی شویم.

شهردار اصفهان گفت: اگر جایی حس کردیم خَلائی وجود دارد و کارهایی بر زمین مانده که متولی خوبی برای اجرا ندارد، ورود پیدا می کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه پروژه های باقی مانده که به دوره بعدی برای افتتاح واگذار می شود زیاد است گفت: پردیس هنر یکی از این پروژه هاست و دوست داشتم برای هنرمندان کاری کرده باشم.

وی افزود: بسیاری از برنامه های هنری در فضاهای باز انجام می شد که تردد را دشوار و ترافیک سنگینی را ایجاد می کرد.

جمالی نژاد افزود: مکان این پردیس در محل شهربازی قدیمی شهر است و برای اجرای کنسرت ها، تئاتر ها و برنامه های مختلف هنری و فرهنگی مناسب است و در 2 ماه آینده آماده می شود.

وی با اشاره به نمایشگاه بین المللی شهر اصفهان گفت: تمام سازه های این مکان آماده است و در دو سال آینده آماده می شود.

شهردار اصفهان گفت: سالن شهدا هم یکی دیگر از این پروژه هاست که تا اواخر شهریور ماه سوله نصب و آماده می شود.

وی با اشاره به پروژه های محله محور گفت: این ها نیز تماما در حال تکمیل است و پروژه های منطقه 12 و یک در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

کد خبر 315715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.