آزادگان؛ یادگار روزهای حماسه ساز دفاع مقدس

فریدن - مسئول سازمان تبلیغات اسلامی فریدن گفت: آزادگان سرافراز؛ یادگار روزهای حماسه ساز و نمادهای عینی مقاومت هستند.

 حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در گفتگو با خبر نگار ایمنا از شهرستان فریدن،   با اشاره به سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار داشت: صحنه های شور و حماسه آن روزها نظیر استقبال های رسمی و مردمی، بوسیدن خاک کشور، اشک شوق آزادگان عزیز، برنامه زیارت حرم مطهر حضرت امام (ره) و دیدار با مقام معظم رهبری از صحنه های ماندگار این ایام در حافظه تاریخی ملت است.

وی آزادگان را ذخائر و گنجینه های به یاد ماندنی انقلاب عنوان کرد و افزود : آن ها در زمان اسارت با مقاومت در برابر شکنجه های صدام به ما درس مقاومت دادند و ذره ای از اعتقاداتشان در زمان اسارت کم نشد و پرچم انقلاب اسلامی را در زمان اسارت همواره افراشته نگه داشتند.

سیاوشی از آزادگان به عنوان اسوه های صبر و مقاومت یاد و خاطر نشان کرد: آزادگان سرافراز، سند افتخار آمیز انقلاب، نماد های عینی ایثار و مقاومت و جلوهایی از ایمان و گذشت هستند.

وی آزادگان را وارثان شهدا خواند و گفت: آزادگان این از معراج برگشتگان با حضور خود در جامعه هر لحظه حماسه آن روزها را زنده می کنند.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی فریدن با بیان این که باید قدر این گنجینه های ارزشمند انقلاب را دانست، افزود: آزادگان آزاد مردانی هستند که در اوج عزت و پایداری به وطن بازگشتند و با صلابت و ایستادگی،  همواره برای خدمت در سنگر سازندگی ایران در صحنه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور فعال داشته اند.

حجت الاسلام سیاوشی با بیان این که فرهنگ انسان ساز دوران اسارت  در وجود آزادگان نهفته است، تصریح کرد: برای انتقال فرهنگ اسارت و صبر از درون اردوگاه ها به شهرهای میهن اسلامی باید خاطرات و وقایع اسارت را ثبت نمود.

وی با تاکید بر این که بیان فرهنگ اسارت، امری حیاتی برای جامعه جوان است، افزود: نظام اسلامی باید از همه امکانات موجود در این حرکت ارزشی فرهنگی بهره برداری کند.

سیاوشی در پایان  خاطر نشان کرد: آزادگان سرافراز با تحمل سخت ترین شکنجه های ماموران سفاک رژیم منحوس وقت عراق و پاسداری از عقیده، ایمان و پایبندی به آرمان های مقدس امام (ره) و انقلاب اسلامی نام و یاد خود را در تاریخ مبارزات آزادی بخش ملت بزرگ ایران جاودانه کردند.

کد خبر 315692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.